Informació general

Les obres del tercer carril de l'autopista AP-7 s'enllestiran abans de Setmana Santa

Per Redacció

Imatge d'un tram d'autopista completament finalitzada, tot i que encara hi ha trams per acabar

Acesa acabarà abans de Setmana Santa l'ampliació a tres carrils fins des del Vendrell fins a Vila-seca-Salou, després de quasi dos anys d'obres. Ahir dimarts, l'empresa va presentar la finalització del projecte a la Cambra de Comerç de Tarragona, on van donar tots els detalls d'aquesta millora de les carreteres al Camp. Hi va ser present el Director General d'Acesa —Josep Lluís Giménez—, el Director d'Explotació —Antoni Español—, i el Director de Projectes i Obres —Josep Armengol—.

Amb la finalització d'aquest carril, la concessionària respon al compromís adquirit amb administracions i institucions del territori i compleix amb els terminis establerts executant en dos anys fins a 92 quilòmetres de tercer carril a l'AP-7 al seu pas per la demarcació, ja que les obres van començar el mes de juny del 2007. La posada en marxa d'aquest carril des del Vendrell fins Vila-seca-Salou, permetrà absorbir un nombre superior de vehicles i oferir unes condicions de servei millors per als usuaris i clients que circulin per l'AP-7.

Segons la companyia, no hi haurà increment de tarifes

Tal com van assegurar, les obres es van planificar amb l'objectiu de minimitzar l'impacte dels treballs a la via sobre el trànsit. Així, el projecte es va dividir en dos trams de 22,5 quilòmetres: el Vendrell - Altafulla i Altafulla - Vila-seca-Salou. Acesa va afirmar que "en tot moment es van mantenir operatius dos carrils per sentit, inclosos els trams en obres, amb l'objectiu de reduir els efectes sobre la fluïdesa del trànsit". Els carrils, però, en determinats punts de l'autopista van quedar molt estrets, suposant un perill per als conductors a l'hora de realitzar un avançament, per exemple. En aquests mesos, algunes d'aquestes situacions perilloses es van convertir en accidents de trànsit.

El cost de les obres d'Acesa a Tarragona han suposat una inversió de 150 milions d'euros, i pel que fa a l'obra en general, que engloba també els trams de Girona i que suposen una millora total de 123 quilòmetres, el pressupost és de 500 milions d'euros. "Es tracta d'un model de finançament pioner en concessions madures ja que, per recuperar la inversió feta no es recorre a increments de tarifa o extensió de terminis de concessió. La companyia recupera la inversió mitjançant el trànsit induït que suposarà l'ampliació de tres carrils", asseguren des de l'empresa.

Desmantellament de peatges troncals

El projecte en la demarcació de Tarragona comprèn, a més de l'ampliació ja executada en el tram que va des de l'enllaç de l'AP-2 amb l'AP-7 fins a Vilaseca-Salou, la implantació d'un sistema de peatge tancat des de Martorell (Barcelona) fins a Vila-seca-Salou que comporta la remodelació de deu enllaços i la supressió posterior de les barreres troncals del Vendrell i Tarragona. Els enllaços que es reformaran són: Martorell, Gelida, Sant Sadurní, Vilafranca Nord, Vilafranca Centre, Vilafranca Sud, Altafulla, Tarragona, Reus i Vila-seca i Salou. Els diversos projectes de reforma estan en diferents fases de tramitació administrativa.

Malgrat que la completa eliminació d'aquestes barreres troncals no serà efectiva fins al 2010, Acesa va anticipar al juny de 2008 el desmantellament parcial. En el sentit sud es van eliminar la barrera del Vendrell i en sentit nord es va eliminar la de Tarragona. Simultàniament es va ampliar el nombre de vies en servei en cada una de les estacions.

De manera paral·lela a aquest desmantellament parcial, a Altafulla es van construir tres peatges petits en els diferents accessos, que s'afegeixen al ja existent, per adequar les modificacions fetes a les estacions del Vendrell i Tarragona. Així mateix, es va augmentar el nombre de vies de circulació disponibles a les estacions de Tarragona, en sentit València, i el Vendrell, en sentit Barcelona.

Comenta aquest article