Informació general

David Madí de CDC parla sobre la importància de les noves tecnologies en la forma de fer política actualment

Per Berta Ruiz

Carles Pellicer, Mercè Dalmau, David Madí i Lídia Bargas, ahir al vespre al Centre Cultural

El Secretari Executiu de Comunicació i Estratègia de Convergència Democràtica de Catalunya (CDC) –David Madí– va ser present ahir al vespre al Centre Cultural i Ocupacional, per parlar sobre la política nacional i sobre la importància de les noves tecnologies en la forma de fer política avui en dia, en la seva conferència "Fer política avui. Web 2.0".

Moments abans d'iniciar aquesta xerrada, adreçada a la militància de CDC, alcaldes i caps de llista de la comarca del Baix Camp, David Madí atenia els mitjans de comunicació i explicava alguns punts del seu discurs. Segons Madí, "les estratègies Web 2.0 tracten sobre com es poden utilitzar els nous instruments de la xarxa per transmetre el missatge polític i fer campanya política. Com podem utilitzar aquests nous instruments que tenim a la nostra disposició i que impliquen uns canvis en les estratègies de les campanyes i de la comunicació política, tal i com l'havíem conegut fins ara".

Tal i com va apuntar Madí, actualment "el repte és aprofitar els instruments a la xarxa per modificar les campanyes. La xarxa permet un nou estatus democràtic, és a dir, permet que el ciutadà es pugui implicar molt més i pugui tornar a ser protagonista a la política. Pot aprofitar estar en les xarxes socials i en tots els àmbits de la xarxa, pot implicar-se per tenir un diàleg molt més directe, sense intermediaris i ser protagonista de nou".

Pel que fa a les estratègies comunicatives de Convergència Democràtica de Catalunya, Madí va afirmar que el partit té una llarga trajectòria dins de la xarxa des de fa molts, "vam ser el primer partit que va llançar una pàgina web, hem anat seguint l'evolució, i en aquests moments estem fent una transformació molt important per penjar-nos a aquest concepte del 2.0. Som dels partits més avançats en aquest terreny".

D'altra banda, David Madí també va explicar la seva experiència personal i el seguiment que va fer durant la recta final de la campanya electoral de Barack Obama als Estats Units. Madí va "poder veure en directe com s'implementen totes aquestes estratègies de comunicació", de les quals va dir, "hi ha moltes diferències quant a escala, però quant a tècnica podríem dir que hi ha coses que no són tant diferents".

Comenta aquest article