Informació general

Es posa en marxa la Carpeta Ciutadana, el nou canal de gestió entre el cambrilenc i l’Ajuntament a través d’internet

Per Raquel Samaniego



El cap del departament informàtic —Pep Budí—, l'alcalde —Robert Benaiges— i la regidora —Ana Peláez—, ahir durant la roda de premsa
Aquest mes d'abril s'ha posat en marxa la Carpeta Ciutadana, un nou servei que ofereix l'Ajuntament a través de la seva pàgina web i que suposa “un pas de gegant” en la millora de les gestions dels cambrilencs. Es tracta d'un espai personalitzat al qual s'accedeix amb un nom d’usuari i contrasenya, o bé amb un Certificat Digital vàlid i reconegut per l'Agència Catalana de certificació, i que permet realitzar les següents gestions: consulta de les dades d'empadronament, obtenció dels corresponents volants d'empadronament i de convivència, consulta dels tributs dels quals s'és titular, consulta de l'estat de pagament dels impostos, servei de pagament de rebuts en línia, canvi de domicili fiscals dels impostos, domiciliació bancària de rebuts periòdics, obtenir duplicats de rebuts, justificants de pagaments d'impostos, els proveïdors de l’Ajuntament podran consultar l'estat de les seves factures presentades, bústia de documents electrònics, consulta de l'estat i seguiment de la tramitació dels seus expedients administratius, i bústia de documents emesos des de la Carpeta.

Un servei pioner a la demarcació de Tarragona

Fins ara, el ciutadà de Cambrils es relacionava amb el consistori presentant-se personalment a les oficines d'Atenció Ciutadana (OAC). Però des de fa un temps, l'anomenada e-administració, o e-Cambrils en aquest cas, ha transformat l'administració tradicional a l'administració electrònica, que incrementa les possibilitats de comunicació utilitzant la relació i interacció mitjançant nous canals telemàtics que ofereix internet.

Per tant, és un servei ofert les 24 hores i durant els 365 dies de l'any. L’alcalde de Cambrils —Robert Benaiges— va dir ahir durant la presentació d'aquesta Carpeta Ciutadana que està segur que “quan la gent comenci a treballar amb aquest nou sistema no tornaran a utilitzar l'administració tradicional, ja que poder consultar les teves dades a través de l'ordinador és del tot revolucionari”. Cambrils s'ha avançat així a la llei, sent el primer en la demarcació en implantar aquest sistema de gestions a través d'internet i de manera personalitzada, ja que a finals d'aquest any, en principi, tots els municipis haurien de disposar-lo.

Un dels grans projectes del mandat

Segons va dir Benaiges, "la millora del servei al ciutadà és l'objectiu del govern local", i per això aquest "és un dels grans projectes del mandat". Per la seva banda, la regidora d'Hisenda i Gestió Estratègica —Ana Peláez— va explicar que també és de les iniciatives més importants de la seva àrea, ja que “és un pas molt important en l’administració electrònica, tenint en compte des del principi del mandat hem volgut avançar-nos a la llei”.

També la regidora va matisar que aquesta informació, però, no s’ha de quedar en l’oblit, sinó que s’ha de donar a conèixer per tal de fomentar l’ús de l’administració electrònica. Per això, a banda de la tasca difusora que també faran els treballadors municipals, l'Ajuntament ha engegat una campanya d'exposició de l'e-Cambrils mitjançant la instal·lació estratègica de plafons informatius sobre els diferents serveis electrònics. A més, també es faran tallers pràctics de Carpeta Ciutadana per tal d’apropar i fer més fàcil i accessible l’eina telemàtica, i conèixer de primera mà els serveis electrònics que es prestaran.

En el futur, aquesta Carpeta Ciutadana oferirà la possibilitat d’ampliar els serveis de l’e-Cambrils des dels telèfons mòbils, també es farà la presentació de documents al Registre d’Entrada de l’Ajuntament des de casa; es demanarà telemàticament el Pla Especial de Pagaments i es podrà fer la preinscripció a cursos de formació mitjantçant internet.

Comenta aquest article