Les telecomunicacions encapçalen un any més el rànquing de reclamacions i queixes rebudes per l'OMIC durant 2008
![]() | |
D'esquerra a dreta: Montse Vendrell, Oliver Klein i Verònica Galiana, ahir en roda de premsa |
507 assistències durant 2008
Al llarg del passat any, l'OMIC va realitzar un total de 507 assistències, un 1,2% més que 2007. Aquestes es van dividir en: reclamacions, denúncies i queixes ateses amb un total de 275, que representen un 54% del total; i consultes d'informació i assistències tècniques amb un total 232, que representen un 46% del total de les assistències.
Pel que fa a la temàtica de les reclamacions, denúncies i queixes, el tema de les telecomunicacions segueix creixent progressivament any rere any. De fet, l'any 2008 es van recollir 117 reclamacions, un 36% més que l'any any anterior. Després de les telecomunicacions, els àmbits que reben més reclamacions són les botigues d'electricitat i de noves tecnologies o subministraments dels serveis públics. Pel que fa l'àmbit temàtic de les consultes i assistències d'informació, les telecomunicacions també van ser les més sol·licitades, seguides de temes d'habitatges, arrendaments o subministrament de serveis públics.
En relació al nombre de consultes ateses durant els diferents mesos, cal destacar l'augment de les assistències durant els mesos de juliol, agost, setembre, octubre, desembre i especialment el mes de novembre, que encapçala el rànquing.
78% d'expedients resolts mitjançant mediació positiva
Durant el passat any, l'estat de la tramitació dels expedients va ser el següent: 214 expedients es van resoldre mitjançant la mediació positiva; 15 es van resoldre negativament; 10 estan en tràmit; 7 estan en arxiu; 6 van ser denúncies, es van realitzar 44 queixes, es van arbitrar 6 casos i 6 més es van traslladar a d'altres organismes.
D'entre aquestes xifres, cal destacar que el 78% dels expedients es van resoldre mitjançant una mediació positiva. Aquesta mediació positiva és un sistema gratuït que resol controvèrsies entre el consumidor i l'empresa de mutu acord. L'any anterior, la resolució positiva dels expedients es va situar en un 56%.