Un taller mostra als empresaris com millorar les vendes amb noves tècniques en temps de crisi
La professora de vendes, Mónica Mendoza, durant la seva primera trobada amb els empresaris |
Un nou taller al Centre Cívic les Basses ensenya des d'ahir a una quinzena d'empresaris quines són les noves tècniques i eines per poder incrementar les vendes en temps de crisi. Aquest és un nou curs del Cambrils Emprèn, subvencionat per l'àrea de Promoció Econòmica, i està adreçat a tots aquells comerciants que vulguin buscar la manera d'atraure al client. La professora d'aquests cursos, Mónica Mendoza, és també professora de màrqueting a la Universitat Autònoma de Barcelona i psicòloga. A més, és la gerent de consultoria de vendes MM, de la pàgina web www.monicamendoza.com. El curs continuarà els propers 12, 22 i 29 de maig.
Segons va explicar ahir en la seva primera trobada amb els empresaris, el primer que s'ha de fer és "un canvi de xip", referint-se a canviar la idea que tenien de despatxar per la de vendre. "No em d'esperar que el client demani, sinó anar i iniciar el diàleg. Tampoc hem de fer-li mai la típica pregunta 'puc ajudar-lo en alguna cosa?', perquè sempre ens contestarà que no", manifestava.
Iniciatives procedents d'Estats Units
Aquestes eines van desenvolupar-les en primer lloc els Estats Units, el país pioner en aquest tipus de venda. "En aquests moments de crisi s'ha de ser més proactius, perquè abans gairebé tot el que es produïa es venia. Actualment, la conjuntura és molt diferent, perquè es produeix molt més del que realment es necessita". Davant aquest fet, la professora explicava que "potenciar aquestes habilitats personals és cada vegada més important, perquè també cada vegada també hi ha oferta més homogènia i tots venem el mateix o molt similar. Per això, el valor afegit recau més en la persona que ho ven que no en el producte".