Societat

Dinou alumnes finalitzen el seu "tastets d'oficis" a diverses empreses del municipi

Per Raquel Samaniego

Alumnes, professors i empresaris locals van assistir ahir a la cloenda oficial del "Tastet d'oficis"

L'estiu està arribant i amb ell el punt i final als cursos escolars. Per això, els 19 alumnes que han participat enguany en el 'Tastet d'oficis' van acomiadar-se ahir, al Centre Cultural i Ocupacional, d'una de les activitats que han realitzat en diferents empreses del municipi. Aquest projecte va néixer a Cambrils fa tres anys amb l'objectiu de que als estudiants que els hi costa assistir a classe es motivin amb una activitat alternativa, com l'aprenentatge d'un ofici. Tots aquests alumnes, procedents de l'IES Ramon Berenguer IV i de l'IES Cambrils, van conèixer una mica més sobre l'ofici de perruqueria, mecànica, electricitat i jardineria, com també van saber com es treballa a l'Escola d'Hoteleria i Turisme, a la Cooperativa Agrícola, a la Residència Baix Camp o a la llar d'infants Maria Dolors Medina.

La coordinadora d'aquest projecte —Ònia Pau— va explicar que "el 50% dels nois i noies que han realitzat aquesta activitat han decidit finalment endinsar-se en projectes com l'Escola Taller o fer un curs a l'escola d'Hoteleria. Aquest balanç és superior al de l'any passat, quan van decidir entrar al món laboral un nombre més elevat d'alumnes". Segons va dir, aquest tastet es continuarà fent "perquè és una bona alternativa per als nois desmotivats. La resta de centres no ho han pogut realitzar per falta de professorat, ja que un d'ells ha d'acompanyar durant tot el matí als nois i noies, però esperem que es puguin adherir el proper any".

Per la seva part, el regidor d'Educació —Salvador Matas— va puntualitzar que estan molt satisfets amb aquest projecte, ja que "és del tot positiu per tal d'evitar l'absentisme escolar, gràcies al programa de suport a l'escolarització". Els alumnes que han de participar en el tastet els escull aquest mateix programa de suport, l'institut, un equip d'atenció psicopedagògica i els serveis socials.

Comenta aquest article