Veïns de Vilafortuny segueixen sense disposar d'internet via ADSL
La zona de Vilafortuny que no disposa d'ADSL és des del Vial del Cavet en direcció a la costa, i des de l'avinguda de Vilafortuny en direcció al centre urbà de Cambrils, zona coneguda com Proacosa |
Són ja més de 7 anys els que porten lluitant diversos veïns de Vilafortuny per tenir un servei d'internet de cara i ulls a les seves vivendes. Algunes zones, com la de Proacosa, continuen sense tenir possibilitat de connectar-se a la xarxa de Telefònica per via d'ADSL, ja que aquesta empresa privada encara no ha realitzat les corresponents obres de connexió a la centraleta que hi ha al costat del Vial del Cavet, a pocs metres de les cases. Aquestes reclamacions les realitzen els mateixos veïns de forma particular, com fa el cambrilenc Aleix Vaquer, o bé a través de l'Ajuntament i de la seva Oficina Municipal d'Informació al Consumidor OMIC.
Són moltes les queixes que ha rebut en els darrers anys l'OMIC sobre aquest assumpte. Per això, en nom de l'Ajuntament de Cambrils i no només com a reclamacions particulars, s'ha dirigit a organismes com el Síndic de Greuges de Catalunya i la Secretaria d'Estat de Telecomunicacions, que els ha donat la raó. La darrera notificació que Telefònica ha fet arribar al Síndic i a la Secretaria és que realitzaria els treballs que demanen "en un breu període de temps". Això és, precisament, el mateix que va dir fa més de dos anys.
El regidor de Relacions Cíviques Oliver Klein ha explicat a Revista Cambrils Diari Digital que han fet "tot el possible" per solucionar aquest problema, ja que l'empresa privada "està vulnerant els drets dels consumidors". A través d'aquesta Oficina Municipal, assegura Klein, continuen demanant a la Secretaria que pressioni a l'empresa privada per fer les obres que calguin en aquella zona i donar així als futurs clients un bon servei. El regidor manifesta que l'OMIC rep una còpia de totes les notificacions que Telefònica fa arribar al Síndic i a la Secretaria. Comenta que en alguna ocasió, la mateixa empresa privada havia admès que fer aquests treballs a Vilafortuny no era la seva prioritat i, fins i tot, que els particulars que s'adreçaven a demanar el servei no eren clients de l'empresa.
Són moltes les queixes que ha rebut en els darrers anys l'OMIC sobre aquest assumpte. Per això, en nom de l'Ajuntament de Cambrils i no només com a reclamacions particulars, s'ha dirigit a organismes com el Síndic de Greuges de Catalunya i la Secretaria d'Estat de Telecomunicacions, que els ha donat la raó. La darrera notificació que Telefònica ha fet arribar al Síndic i a la Secretaria és que realitzaria els treballs que demanen "en un breu període de temps". Això és, precisament, el mateix que va dir fa més de dos anys.
El regidor de Relacions Cíviques Oliver Klein ha explicat a Revista Cambrils Diari Digital que han fet "tot el possible" per solucionar aquest problema, ja que l'empresa privada "està vulnerant els drets dels consumidors". A través d'aquesta Oficina Municipal, assegura Klein, continuen demanant a la Secretaria que pressioni a l'empresa privada per fer les obres que calguin en aquella zona i donar així als futurs clients un bon servei. El regidor manifesta que l'OMIC rep una còpia de totes les notificacions que Telefònica fa arribar al Síndic i a la Secretaria. Comenta que en alguna ocasió, la mateixa empresa privada havia admès que fer aquests treballs a Vilafortuny no era la seva prioritat i, fins i tot, que els particulars que s'adreçaven a demanar el servei no eren clients de l'empresa.
El dia a dia sense ADSL
Imatge de la centraleta que està al Vial del Cavet i que dóna servei només a una part de Vilafortuny |
Aleix Vaquer paga més de 80 euros al mes per poder tenir internet a casa. És veí de Vilafortuny, de Proacosa exactament, i té contractada la xarxa Iberbanda, que treballa específicament per a vivendes rurals i masies a través de ràdiofreqüència. Ell és un dels molts ciutadans de Cambrils que no poden disposar d'aquest servei de Telefònica, tot i que si ho contracta li cobren igual. La seva lluita va començar el 2002, amb l'inici de l'establiment de les línies ADSL per tot el país. Van contractar en un principi ya.com i posteriorment Telefònica, però cap de les dues els oferia internet. Tampoc se'ls va connectar a la centraleta que es va construir mesos després.
El jove cambrilenc critica que la major part dels partits polítics portaven la promesa de solucionar el problema si guanyaven les eleccions municipals de 2003, igual que les darreres del 2007. "Sembla ser que no devia guanyar cap partit perquè continuem igual després de set anys", explica indignat. Després de moltes gestions dutes a terme de forma particular, com la resta dels seus veïns, es va dirigir a l'OMIC. Aquesta oficina, "ens va dir que l'empresa Telefònica s'havia compromès a oferir el servei a partir de l'octubre de 2008", com es va comunicar el 10 d'octubre a través de Revista Cambrils Diari Digital. Posteriorment també es va reunir amb Oliver Klein i, aconsellat per l'OMIC, va presentar un recurs al Síndic i a la Secretaria. Però tot segueix igual.
"Aquest assumpte em sembla totalment vergonyós, no només l'actuació de Telefònica amb mentides i més mentides, sinó també el comportament de l'Ajuntament que ens ha deixat en la major part dels temps desemparats i que en sis anys des de la construcció de la centraleta pràcticament ens ha ignorat en les nostres peticions", manifesta Vaquer. "Sembla mentida que en ple segle XXI, amb les innovacions tecnològiques en matèria de telecomunicacions i vivint en una ciutat en constant creixement com és Cambrils, no s'ofereixin els serveis mínims als ciutadans i es faci cas omís a les seves necessitats. Em costa descriure el que sento quan llegeixo i escolto als membres dels partits del govern congratulant-se de les millores que han fet a Vilafortuny i que gràcies a ells ha deixat de ser un barri de segona, descuidat per part de l'Administració".
De nou, toca esperar. La darrera notícia que l'Ajuntament ha tingut de Telefònica ha estat la de que faran els treballs "en un breu període de temps". Tot i així, els veïns continuen sense acabar de creure-s'ho fins que no vegin que les obres de veritat estiguin començades i acabades.
"Aquest assumpte em sembla totalment vergonyós, no només l'actuació de Telefònica amb mentides i més mentides, sinó també el comportament de l'Ajuntament que ens ha deixat en la major part dels temps desemparats i que en sis anys des de la construcció de la centraleta pràcticament ens ha ignorat en les nostres peticions", manifesta Vaquer. "Sembla mentida que en ple segle XXI, amb les innovacions tecnològiques en matèria de telecomunicacions i vivint en una ciutat en constant creixement com és Cambrils, no s'ofereixin els serveis mínims als ciutadans i es faci cas omís a les seves necessitats. Em costa descriure el que sento quan llegeixo i escolto als membres dels partits del govern congratulant-se de les millores que han fet a Vilafortuny i que gràcies a ells ha deixat de ser un barri de segona, descuidat per part de l'Administració".
De nou, toca esperar. La darrera notícia que l'Ajuntament ha tingut de Telefònica ha estat la de que faran els treballs "en un breu període de temps". Tot i així, els veïns continuen sense acabar de creure-s'ho fins que no vegin que les obres de veritat estiguin començades i acabades.