Informació general

El TSJC dóna per bona la concessió administrativa atorgada per Ports de la Generalitat a l'empresa Saba

Per Lluís Rovira i Barenys

Aspecte de l'entrada de ponent al pàrquing del Port

El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya entén que la sentència sobre la concessió administrativa atorgada per Ports de la Generalitat a l'empresa Saba per a la construcció i la gestió de l'aparcament subterrani del Port ja està executada. Aquesta nova resolució sobre el pàrquing del port, amb data de 16 de setembre, arriba tot just un any després que la Fecam demanés l'execució forçosa de la sentència emesa el 30 de juliol de 2004 pel mateix Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) en la que havia declarat nul·la la concessió a Saba d'aquest pàrquing.
Segons la nota emesa ahir per Ports de la Generalitat, el fet que l'octubre de 2005 quedés aprovat definitivament el pla especial del Port de Cambrils, en el que es descriuen les superfícies de la zona de servei portuària així com els usos i activitats permesos, dóna validesa a la concessió feta al seu dia a Saba.

Recurs de súplica de la Fecam

La reacció de la Fecam davant aquesta sentència ha estat la de presentar un recurs de súplica de manera immediata. Segons ha manifestat el president de la Fecam, Ignasi Recasens, a Revista Cambrils Diari Digital, "a més d'això, tenim la possibilitat d'apel·lar i recórrer la sentència. Aquesta possibilitat així com els diferents punts de la sentència seran debatuts en l'assemblea ordinària que celebrarem aquest proper 15 d'octubre. En aquesta assemblea definirem la nostra postura i els passos a seguir".

Explotació del pàrquing de 30 anys

Ports de la Generalitat va atorgar a Saba, l'any 1999, la concessió administrativa per a la construcció i explotació d'un aparcament subterrani a la zona de servei del port de Cambrils per un termini de 30 anys. L'any 2000, la Fecam va interposar un recurs contenciós administratiu contra l'acord de Ports de la Generalitat d'atorgar la concessió administrativa del pàrquing subterrani a Saba, esmentant tres punts: la mancança del pla especial del port, l'elecció del procediment per atorgar la concessió i la falta de llicència municipal d'obres per construir l'aparcament.
Segons el comunicat d'ahir de Ports de la Generalitat, del recurs interposat per la Fecam, el TSJC va dictar la sentència el 30 de juliol de 2004, en què només va admetre la manca de planejament portuari per anul·lar la resolució impugnada d'atorgament de la concessió. El pla especial del port de Cambrils es va aprovar definitivament el 27 d'octubre del 2005 i, en base a això, el TSJC dóna per complimentada la resolució judicial i per executada la sentència.

Comenta aquest article