Cambrils té 700 vehicles per cada 1.000 habitants, un percentatge superior a la mitjana de Catalunya
Ciutadans i entitats podran proposar quin és el model de mobilitat que volen per Cambrils |
La primera fase del futur Pla de Mobilitat de Cambrils, que consisteix en la diagnosi de la circulació a la població, està finalitzada. Aquest informe, elaborat per l'empresa Cinesa i subvencionat per l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) en un 98%, detalla quins són els hàbits dels ciutadans a l'hora de desplaçar-se tant per la ciutat com en direcció a localitats veïnes, així com també quins són els transports utilitzats pels turistes a l'hora d'arribar a Cambrils.
La propera fase es centrarà en les opinions dels mateixos cambrilencs, que poden fer les seves propostes en matèria de mobilitat a través de la pàgina web municipal <www.cambrils.org>. També les entitats locals, com bé poden ser les de comerciants, veïnals, educatives, turístiques, de transports, etc., podran expressar les seves preferències a través del nou Consell Territorial per la Mobilitat, un organisme que es crearà i que debatrà les propostes presentades. Posteriorment s'elaborarà el Pacte de la Mobilitat, que establirà les propostes realitzables en un període breu, "de dos o tres anys", apostava ahir la regidora de Mobilitat Laura Forcadell. Tant ella, com el cap de la Policia Local Josep Muñoz van especificar que aquestes propostes han de respectar les directrius de l'últim Pla d'Ordenació Urbana Municipal (POUM). Després del procés de participació ciutadana, l'empresa serà qui recomanarà a l'Ajuntament quines són les línies a seguir.
El vehicle privat guanya terreny en els desplaçaments
Laura Forcadell i Josep Muñoz, ahir durant la roda de premsa de presentació de la fase de diagnosi |
La forma de desplaçament que suspèn a Cambrils és el transport públic urbà, "que no arriba a una nota d'aprovat", assegurava Forcadell. Per contra, deia, "molta gent utilitza la bicicleta, un sistema de transport que compta amb molts quilòmetres de carril per la ciutat, i que la mateixa empresa valora com a molt positiu". Per fer front a aquesta fluixa afluència d'usuaris al bus urbà, la regidora assegurava que s'encarregarà, "en un breu període de temps", un estudi per millorar-ho. "És molt complicat. Som una ciutat molt escampada, i trobem que a la mateixa hora la gent fa circuits en sentits molt diferents. La gent no utilitza el transport urbà per que no troba combinacions adequades, i el transport urbà no millora freqüències ni combinacions per que no hi ha usuaris; és un peix que es mossega la cua", afirmava.
Importants projectes i infraestructures a Cambrils
En un futur pròxim, Cambrils comptarà amb noves infraestructures i equipaments que han de donar servei a la població, tant a la cambrilenca com a la del Camp. Uns exemples podrien ser la futura estació del ferrocarril d'Alta Velocitat a la zona nord del Pinaret o la construcció del polígon residencial Les Comes. Per aquestes noves infraestructures, com per a moltes altres, la ciutat de Cambrils necessitarà noves vies de comunicació que evitin el col·lapse al centre urbà.
Per aprofitar la subvenció que l'Ajuntament rep per fer aquest Pla de Mobilitat, havien de finalitzar-ho abans d'acabar l'any 2009. Tot i així, segons manifestava la regidora, han demanat una pròrroga de tres mesos per poder enllestir-lo. Les previsions del consistori és que el proper febrer aquest Pla estigui definitivament llest per aprovar-ho.