Marta Zaragoza: "Hi ha molta activitat emprenedora, però les dones que acaben sent empresàries són moltes menys que els homes"
Marta Zaragoza i les primeres alumnes, en el taller d'empresa celebrat ahir al Centre Les Basses |
"Les barreres que es troba la dona a l'hora de muntar una empresa amb èxit encara són importants", afirmava ahir Marta Zaragoza, responsable del servei de creació i consolidació de la Fundació Surt, creada el 1993 amb l'objectiu d'incorporar la dona en tots els àmbits, tant social social com cultural, polític o laboral. Les dades oficials parlen de que "menys de la meitat de persones empresàries són dones. Actualment hi ha una activitat emprenedora molt important, però les dones que finalment acaben sent empresàries són moltes menys que els homes", explicava. Ahir a la tarda va estar al capdavant d'un taller anomenat 'Factors d'èxit d'un projecte empresarial: avaluació de competències emprenedores', realitzat al Centre Les Basses davant una quinzena de dones amb idees emprenedores.
Zaragoza, a més, va relacionar les dificultats amb les que es troba la dona empresària "amb el rol tradicional que sempre han exercit, és a dir, de reproductores i d'educadores de la família, que representen barreres molt importants per dedicar temps a la teva empresa".
L'èxit i la seva relació amb el perfil de la persona emprenedora
Marta Zaragoza, que també és professora de la Universitat de Barcelona, consultora d'iniciativa emprenedora de la Universitat Oberta de Catalunya i empresària, va explicar a Revista Cambrils Diari Digital que una de les bases del taller era definir "què és l'èxit, ja que aquest va molt relacionat amb el perfil de la persona que engega l'empresa". Segons va manifestar, l'èxit és quan "les persones promotores han assolit els seus objectius, independentment dels que siguin". D'altra banda, també s'ha de veure si l'empresa serà viable o no: "Hem de tenir en compte una sèrie de factors. Des de la Fundació Surt apostem per un marc metodològic: el 50% el marca el perfil de la persona emprenedora, amb factors personals, estructurals i competencials; i l'altre 50% el comprèn la idea de negoci, amb factors com la creativitat i innovació, l'estratègia i el finançament o previsió econòmica".
Aquest taller està organitzat per l'Àrea de Promoció de Ciutat juntament amb l'Àrea de Polítiques d'Igualtat i Salut. A més, està subvencionat pel Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya, l'Organisme Autònom de Desenvolupament Local de la Diputació de Tarragona i el Servei d'Ocupació de Catalunya, i cofinançat pel Fons Social Europeu.