Informació general

La II Jornada de Publicity debat a Cambrils com promocionar la identitat de les destinacions turístiques

Per Raquel Samaniego

Imatge dels 140 professionals del sector que van assistir a aquesta segona edició del Publicity

El passat divendres 27, Cambrils va celebrar la II Jornada de la Publicitat i la Promoció Turística 'Publicity', enguany sota el lema 'Segmentació i posicionament'. La identitat de les destinacions turístiques va ser el debat protagonista a l'hora de promocionar pobles i ciutats d'arreu del món, un concepte que també va utilitzar el conseller d'Innovació, Universitats i Empresa —Josep Huguet— per inaugurar la jornada. "El turisme del segle XXI és identitat i emoció. S'ha de donar una singularitat, que representi pel client una emoció i una experiència que crei fidelització", explicava Huguet.

El conseller, en el seu discurs, va detallar que la identitat es crea "apostant tant pel patrimoni material com l'intangible", com pot ser la història o la gastronomia, i que per vendre-ho als possibles clients, "s'han de comunicar emocions, que es pot fer ara a través d'internet".

La creixent competència entre les diferents destinacions turístiques i la influència de les noves tecnologies de la informació i la comunicació incentiven la realització de tasques de promoció més complexes i originals. La promoció turística d'un municipi és una inversió pel seu creixement futur. Com optimitzar els recursos i quines poden ser les accions de més èxit van ser motiu de debat d'aquesta II jornada. Aquesta segona edició es va reduir el nombre de públic assistent, ja que van ser presents uns 140 professionals del sector enfront als 200 que van venir fa dos anys.

Conferències i ponents



El conseller Josep Huguet, acompanyat per l'alcalde, Robert Benaiges, signant el llibre d'honor
La ponència inaugural 'Una destinació, una marca' a càrrec de Marçal Moliné va explicar a l'audiència la importància de la selecció d'atributs i el posicionament en el procés creatiu per a promocionar una destinació. La segona sessió va comptar amb les experiències i testimonis dels responsables de promoció turística d'Eivissa, Lanzarote i San Sebastian, amb Paco Medina, Juan Betancort i Manu Narváez respectivament. El matí es va tancar amb la taula rodona, on Josep Maria Brugués concloïa amb una idea consensuada: "tenir clar qui som, és clau per a poder promocionar-nos correctament".

La tarda va començar amb la explicació de la campanya de màrqueting experiencial 'La Rioja, la tierra con nombre de vino'. David Coral, responsable de la campanya, va posar a l'abast de l'audiència tot el procés creatiu d'aquesta promoció, que és innovadora pel seu format cinematogràfic i posiciona La Rioja com a destí enològic.

Per finalitzar, Carlos de la Guardia, fundador de Brandgineering va dirigir un taller en el que el públic va haver d'interactuar per esbrinar les millors eines de supervivència de marca. De la Guardia també va criticar l'excessiva homogeneïtat en el sector turístic.

Premis Publicity

La jornada va finalitzar amb l'entrega de Premis Publicity. Isabel Carranza i Núria Golobardes van ser les terceres classificades per la peça 'Viet-Trangram'; Tamara Roldan i Albert Rovira, van quedar segons amb la peça 'Canberra. Naturaleza Extrema'; i Èlia Nadal i Alba Cruells van guanyar el primer premi amb 'Münster, capital alemana de la bici'.

Comenta aquest article