Informació general

Tarragona s'incorpora per primera vegada en accions de promoció turística amb Cambrils, Salou, Vila-seca i Reus

Per Berta Ruiz

D'esquerra a dreta: Betim Budzaku de Port Aventura, Martina Garcia de Turisme de Reus, Alberto del Hierro de Turisme de Salou, Anna López de Turisme de Cambrils, Xavier Graset de Turisme de Vila-seca La Pineda Platja i Sergi de los Ríos de Turisme de Tarragona, ahir durant la presentació al Club Nàutic de Cambrils

Els regidors de Turisme dels Patronats de Cambrils –Anna López–, de Salou –Alberto del Hierro–, de Vila-seca La Pineda Platja –Xavier Graset– i de Reus –Martina Garcia–, acompanyats dels director comercial de Port Aventura –Betim Budzaku– i per primera vegada, la incorporació de la ciutat de Tarragona amb la presència del regidor de Turisme de Tarragona –Sergi de los Ríos– van presentar ahir, al Club Nàutic de Cambrils, les properes accions conjuntes de promoció turística, sota el paraigües conjunt del nom de la Costa Daurada.

Col·laboració puntual de la cituat de Tarragona, per primera vegada

La regidora de Turisme de Cambrils –Anna López– va ser l'encarregada d'encetar l'acte de presentació, detallant els antecedents d'aquesta feina de col·laboració i de treball conjunt, així com les properes accions previstes per aquest 2010. Tal com va explicar López, "els municipis de Salou, Cambrils i Vila-seca portem treballant junts en temes promocionals des de l'any 2001, sent al 2006 quan es va incorporar Reus". Anna López també va destacar la incorporació de Port Aventura en accions concretes, "la més destacada de les quals va ser la presència conjunta a Fitur des de l'any passat". Segons va explicar la regidora, "fruit d'aquesta feina conjunta que portem fent des de fa anys, enguany comptarem amb la col·laboració puntual de Turisme de Tarragona en una de les accions que estem treballant: una promoció a la ciutat de Santander", aprofitant les noves línies de baix cost de Ryanair. López va mostrar la seva satisfacció per la incorporació de Tarragona, "és una oportunitat i un benefici per a tots, i estem satisfets que Tarragona s'hi hagi incorporat i tenim ganes de continuar treballant", va afegir López.

Sergi de los Ríos, regidor de Turisme de Tarragona: "Havíem de trencar amb l'autoaïllament històric de Tarragona"

Sobre la incorporació puntual de la ciutat de Tarragona, el regidor de Turisme de Tarragona –Sergi de los Ríos– va destacar aquest fet dient que, "havíem de trencar amb l'autoaïllament històric de Tarragona. Des de Tarragona es feia promoció però es deixava de banda la resta de municipis de la Costa Daurada. Volem fer un reconeixement a la feina que han fet aquests municipis, destacant que la unió fa la força a través d'eines de promoció col·lectives". Així doncs, segons Sergi de los Ríos, ara s'enceta aquesta col·laboració, tot i que serà interessant seguir treballant conjuntament amb Reus, Salou, Cambrils, Port Aventura i Vila-seca, "perquè som un complement turístic patrimoni de la Humanitat. Reus aporta el Modernisme i Tarragona aporta la Tarraco Romana", va comentar el regidor tarragoní.

La resta de regidors dels diferents patronats, així com el representant de Port Aventura també van mostrar-se satisfets de la feina realitzada, així com dels propers reptes de futur en matèria de promoció turística conjunta. Tant Reus, com Salou, Vila-seca i Cambrils van destacar la bona sintonia i les ganes de seguir treballant plegats pel bé de tots.

Accions de promoció conjunta pel 2010

La regidora cambrilenca també va fer un exhaustiu repàs de les diferents accions de promoció turística previstes per aquest any. López va repassar les diferents fires a les quals s'hi participarà, tant a nivell estatal com internacional. Les més immediates seran la de Navartur a Pamplona del 19 al 21 de febrer, en format córner de la mà del Patronat de la Costa Daurada; Expovacaciones a Bilbao del 6 al 9 de maig; el SITC a Barcelona del 15 al 18 d'abril, mentre que les properes fires internacionals seran la ITB de Berlín del 10 al 14 de març i el World Travel Market de Londres del 8 a l'11 de novembre. Cal destacar que Cambrils i Salou també han estat presents a la fira Salon del Vacances de Brussel·les del 4 al 8 de febrer, en la qual es va compartir mostrador. També serà important la participació a la fira MITT de Moscou del 17 al 20 de març, en la que la presència serà en format córner format pel Patronat de Turisme de la Costa Daurada i els Patronats de Cambrils, Reus, Salou, Vila-seca, Tarragona i Port aventura.

Fidelitzar el mercat del sud de França i el mercat estatal

Quan a promocions específiques, Anna López va comentar que, "donat que els nostres dos grans mercats són l'estatal i el francès, estem treballant conjuntament amb Port Aventura i amb el Patronat de Turisme de la Diputació, en una acció directa al sud de França, amb presència als mitjans de comunicació per arribar al client, però també accions en agències de viatges i mitjans electrònics"

Material promocional conjunt

En la seva presentació, la regidora de Turisme de Cambrils també va comentar l'intens treball realitzat quan a la creació de material promocional conjunt "que comparteix un mateix producte", segons va dir. López va explicar que els quatre patronats –Cambrils, Salou, Vila-seca La Pineda Platja i Reus– presenten enguany un fulletó de captació conjunt que "potencia productes i no destinacions". Un fulletó informatiu que potencia la imatge i com a novetat disposa d'un apartat amb tota l'oferta d'allotjamanet dels quatre municipis i Port Aventura i una agenda d'activitats. També s'està treballant en un nou fulletó conjunt de llocs d'interès amb l'objectiu de fomentar la mobilitat dels turistes. En aquest apartat, Anna López també va recordar que des de fa dos anys, també es compta amb una eina de promoció conjunta com és la pàgina web www.totaunpas.com, que incorpora tots els materials dels diferents municipis.

Per altra banda, la regidora de l'Ajuntament de Cambrils també va afegir que des dels quatre patronats s'està estudiant la possibilitat de presentar-se conjuntament per aconseguir desenvolupar un Pla de Competitivitat, per millorar qualitativament el producte.

Comenta aquest article