La Cambra de Comerç organitza una xerrada per informar els comerciants cambrilencs sobre els ajuts al comerç de la Generalitat
![]() |
El gerent de la Cambra de Comerç, Toni Regalón, durant la xerrada d'ahir a la tarda a la seu d'Unió de Botiguers |
La Cambra de Comerç de Reus ha encetat aquesta setmana un cicle de jornades per explicar als comerciants de la demarcació els incentius de comerç que atorga la Generalitat de Catalunya. Aquest ordre d'ajuts té com a objectiu prestar suport a les inversions de millora que realitzin les activitats de venda al detall, amb unes quanties que poden arribar a un màxim de 25.000 euros. Ahir va ser el torn de Cambrils, amb una xerrada a la seu de la Unió de Botiguers de Cambrils a càrrec del director gerent de la Cambra de Comerç, Toni Regalón. Una dotzena d'establiments cambrilencs van participar en aquesta trobada.
Incentivar l'activitat econòmica comercial
Sobre els objectius d'aquesta xerrada, Toni Regalón va comentar a Revista Cambrils Diari Digital que "el que fem és informar de quins són els requisits, quines són les quanties subvencionables i ajudar els establiments a fer aquest tipus de sol·licituds per incentivar l'activitat econòmica comercial". Pel que fa a aquestes ajudes, publicades aquesta mateixa setmana, Regalón va comentar que són uns ajuts que van destinats a dos tipus de col·lectius: per una part, les associacions de comerciants i per altra banda, aquells botiguers individuals que vulguin fer inversions de millora dins dels seus establiments comercials. "La Generalitat estableix tres tipus de programes, i avui hem explicat el que més s'adequa al perfil de Cambrils, que és el de reforç comercial. Aquestes ajudes preveuen un màxim d'un 20% i uns 6.000 euros amb inversions que es realitzin dins de l'establiment comercial com poden ser obres de millora, la incorporació de nou mobiliari, l'ampliació del local, la creació de nous establiments comercials, la incorporació de noves tecnologies o qualsevol canvi que es realitzi a l'establiment és susceptible de ser subvencionada per la Generalitat".
D'altra banda, Regalón també va explicar quins són els requisits necessaris com: demanar una inversió mínima de 10.000 euros, que l'establiment compleixi amb la llei de política lingüística de Catalunya i que les inversions es realitzin al llarg de 2010. Les sol·licituds s'han de presentar de manera telemàtica abans del 31 de març.
Aquest cicle de xerrades de la Cambra de Comerç es va encetar aquest dilluns a Móra d'Ebre i seguirà avui a Miami Platja, divendres a Mont-roig del Camp i el proper 5 de març a Reus. En aquesta ocasió es comptarà amb la visita de Gemma Puig, directora general de comerç de la Generalitat de Catalunya.
El president de la Unió de Botiguers Salvador Colom va valorar molt positivament aquest tipus de xerrades informatives, ja que serveixen per conèixer de primera mà i al detall tot aquest tipus d'ajuts.