Informació general

Una setantena de persones participen en el tercer Fòrum Ciutat Educadora per fomentar l'escola inclusiva

Per Raquel Samaniego

Imatge d'un dels grups de treball del tercer Fòrum Ciutat Educadora, a l'IES Cambrils

Una setantena de persones es van reunir el passat dissabte al matí a l'IES Cambrils per celebrar la tercera edició del Fòrum Ciutat Educadora, emmarcat en el Projecte Educatiu de Ciutat (PEC), i que serveix per a que qualsevol persona pugui dir la seva en matèria d'educació, ja siguin mares, pares, professors, joves, botiguers, jubilats, empresaris, etc. L'objectiu d'aquesta trobada és arribar a propostes concretes d'accions que es puguin endegar a les escoles cambrilenques. En aquest tercer fòrum, la finalitat era tractar la inclusivitat i la cohesió dels alumnes en els centres educatius, així com també debatre la repercussió de la Llei d'Educació.

Per tractar aquests temes es van fer dos grups. El tècnic del PEC, Gerard Nogués, va moderar el debat sobre la inclusió dels alumnes a les escoles, en el que van sorgir les estratègies a seguir en aquest aspecte. A més, també es van explicar les experiències que tenen els diferents centres en aquesta matèria, com per exemple l'aprenentatge - servei que fan els alumnes de l'ESO amb els nens i nenes de primària a les visites guiades, així com també un grup de joves de secundària que una vegada a la setmana van a la residència de la tercera edat Baix Camp i acompanyen a passejar els avis i les àvies."Són experiències molt senzilles però que fan que l'alumne sigui tractat de manera global, i no només es té en compte si sap més o menys. D'aquesta manera cadascú té el seu espai i es fomenta la idea de que treballin en grups cooperatius, que s'ajudin els uns als altres", explicava el regidor d'Educació de l'Ajuntament, Salvador Matas.


D'altra banda, el moderador del tema de la Llei d'Educació va ser el tècnic del departament d'Educació, Manolo Ortega, un debat en el que es va tractar la repercussió de la Llei d'Educació als centres, i també la relació entre les competències municipals en educació i els centres educatius.

"Un nivell de propostes i de participació molt important"

Matas va mostrar-se molt satisfet de la participació del Fòrum. "Jo vaig trobar que el nivell de propostes i de participació va ser molt important. És un fet molt positiu perquè s'està veient com el PEC és un projecte que fan tots els centres conjuntament, que és d'interès per a tota la societat en general, i que dóna més eines a tothom. Aquesta idea ha calat molt, ja que hi va haver representació a nivell social, però també van ser tots els equips directius dels centres cambrilencs, una senyal de que el Fòrum Ciutat Educadora està bastant consolidat", concloïa. L'últim pas d'aquest Fòrum és crear un document en el que s'incloguin totes les conclusions sorgides i que els centres escolars comencin a treballar en aquesta matèria.

En els dos primers anys del Fòrum, en el que van aconseguir reunir-se fins a 90 persones en el primer, i una setantena en el segon, van aconseguir redactar un seguit d'accions que ja s'han portat a terme, com poden ser la xarxa educativa de ciutat, que significa que equips directius dels centres educatius de Cambrils treballen de manera conjunta; també les rutes guiades pel nucli antic per mostrar la història local als infants; el dia de la fruita, presentat fa dues setmanes i en el que es planteja que cada dijous els nens i nenes de primària esmorzin una peça de fruita; o bé els cursos de mediació per treballar la gestió de conflictes a les escoles.

Comenta aquest article