El nou polígon Belianes Sud tindrà 35 hectàrees i capacitat per a acollir fins a 600 activitats
Aspecte de les naus de la fase 1 del polígon industrial Belianes |
Aquest vespre al ple ordinari s'aprovarà, previsiblement, el nou polígon industrial de Belianes Sud d'una manera definitiva. Aquest ha estat un llarg procés de 15 anys en el que l'Ajuntament de Cambrils ha trobat diferents obstacles. L'últim va ser fa poc menys d'un any quan, una vegada aprovat provisionalment el polígon per l'Ajuntament, aquest es va passar la Comissió Territorial d'Urbanisme. "Allí va aparèixer sorprenentment un informe de la delegació de carreteres demanant que es fessin dos carrils per sentit a la carretera de Montbrió des de la rotonda de la Cooperativa Agrícola fins la futura rotonda del Parc de Bombers que enllaçarà amb l'autopista. Ens va semblar subrealista, perquè cap document anteriorment aprovat per l'Ajuntament en feia referència, ni tampoc cap del Ministeri de Foment", explicava ahir l'alcalde. L'argument de la delegació, segons deia, era que en el futur aquell vial seria molt transitat quan s'urbanitzés el sector de les Comes i l'ampliació del polígon.
Futura cessió dels terrenys
L'alcalde i els diferents tècnics municipals han estat negociant amb la Direcció General de Carreteres i amb la Secretaria de Mobilitat de la Generalitat per tal que reconsideressin aquest desdoblament, "doncs no és el moment per fer-ho", apuntava Benaiges, i segons assegurava ahir, "sembla que tot va per bon camí". Arribats a aquest punt, ara la delegació considera que amb la cessió anticipada dels terrenys al seu dia serà suficient per tal de construir en el futur els quatre carrils. Amb aquesta nova decisió, "en els propers mesos tindrem aprovat de manera definitiva el polígon industrial i, per tant, els seus promotors podran tirar endavant la urbanització d'aquest espai tant necessari", apuntava.
El regidor d'ERC, Joan Recasens, manifestava que "és incongruent que el Ministeri de Foment hagi fet una infraestructura com és l'autovia i els ponts elevats d'accés, i ara que et demanin fer una autovia quan no en volen fer per enlloc. És un despropòsit, perquè has de desdoblar el pont de l'autopista, el nou que s'ha fet, i has d'ampliar rotondes".
Un polígon modern de 35 hectàrees
Els polítics municipals esperen que, abans de l'estiu, la Comissió Territorial doni el vist i plau al polígon, "i així els promotors podrem començar a tirar endavant aquest polígon tan necessari", deia Benaiges. Tant ell com el seu company de govern Recasens van donar més detalls de com serà aquesta ampliació del polígon. "Volem que sigui modèlic en quant a noves tecnologies i en xarxes de subministrament d'energies. Tindrà 35 hectàrees i amb la possibilitat d'acollir 600 activitats", explicaven.
Belianes Sud, com es dirà, va des de l'actual polígon fins al Torrent de Gené i des de la deixalleria i parc de neteja fins a la via del tren. "Aquest podrà tenir zona de logística, zona de serveis, oficines, un hotel, etc. Serà, a més, centre de negocis perquè és pensat per recolzar la part turística però també potenciant que estem al costat de grans comunicacions com és l'autovia i l'autopista, i la futura estació de tren. Es pretén que sigui un polígon modern".
Robert Benaiges i Joan Recasens, ahir durant la roda de premsa prèvia al plenari d'avui |