Informació general

“Cada cop som més al mercat, t’apuntes?”

Per Judit Pinazo




Amb aquesta campanya es pretén dinamitzar el Mercat Municipal de la Vila
El passat 14 de desembre l’Àrea de Pormoció de la Ciutat va presentar un projecte de dinamització del Mercat Municipal de la Vila amb l’objectiu de millorar-ne la imatge i donar a conèixer a la ciutadania les actuals possibilitats que ofereix el mercat. Una de les principals prioritats del projecte era remodelar la situació del mercat per tal d’assegurar-ne la seva continuïtat, després d’una llarga temporada amb una situació força precària. Per tal de definir les línies d’actuació del projecte es va crear la Comissió de Seguiment del Mercat de la Vila, formada a parts iguals entre l’Ajuntament i la comissió de paradistes. El resultat, un conjunt de propostes per reactivar un mercat amb vuitanta anys d’història.

Campanya de màrqueting

“Cada cop som més al mercat, t’apuntes?”. Aquest és l’eslogan principal de la campanya de màrqueting creada entre Ajuntament i paradistes per tal d’impulsar l’ús del Mercat Municipal de la Vila. Després de la desaparició del Mercat del Pòsit, a principis d’octubre de 2005, es van centrar els esforços en reactivar l’activitat del de la Vila.

Una de les principals necessitats per tirar endavant la millora del mercat era incorporar nous paradistes, ja que fins fa poc temps comptava amb poc més de tres parades. Vista la situació, es va realitzar una subhasta clàssica per atreure nous paradistes, amb la condició que les parades venguessin producte fresc, per seguir defensant un format tradiconal de mercat. Amb aquest nou impuls, el mercat ha recuperat el total de les parades, onze, i alhora s’ha ampliat l’oferta de producte. Un altre dels punts claus era millorar la imatge exterior i interior del mercat, per això es van dur a terme diverses accions de neteja i pintura de la façana exterior.

Per completar el projecte s’ha elaborat una campanya de difusió dirigida a la ciutadania per tal de donar a conèixer les possibilitats del mercat. Tal i com afirmava Oliver Klein, regidor de Promoció de la Ciutat de l’Ajuntament de Cambrils, “aquest és el mercat que tenim, i ens agrada publicitar-lo com a part del nostre comerç interurbà i com a part del pla de dinamització de ciutat comercial”.

Nova imatge corporativa

Per tal de dur-ho a terme s’han elaborat un seguit d’accions de màrqueting per millorar la imatge del mercat i fer-la més accessible. S’ha creat una nova imatge corporativa per tal de fer-ne difusió entre tots els paradistes d’una manera conjunta. Una imatge que es podrà veure a les bosses de plàstic del mercat, per exemple. També es crearan campanyes durant tot l’any en benefici del client, com per exemple descomptes algun dia de la setmana, realitzar exposicions… Tot un plegat d’iniciatives per fomentar el comerç del mercat tradicional.

Per altra banda, es farà difusió de la nova imatge corporativa del mercat en diferents punts de la ciutat amb cartells, pantalles electròniques, etcètera, on s’informarà de les ofertes més recents i on cada parada hi podrà anunciar la seva. Per altra banda, es repartiran díptics per informar la població, sobretot per aquells que visiten Cambrils durant els mesos d’estiu, per tal que coneguin on es troba situat el Mercat Municipal de la Vila. Segons Oliver Klein “des de la desparació del Mercat Municipal del Pòsit eren molts els turistes que ens preguntaven on podien trobar un mercat tradicional i tenint en compte la situació vam pensar que era una bona opció explicar com accedir-hi”. El díptic es repartirà per totes les bústies de Cambrils.

Comenta aquest article