Informació general

Els fets delictius han disminuït un 10% a Cambrils en el darrer any

Per Berta Ruiz

Josep Muñoz i Laura Forcadell, ahir en roda de premsa

En el darrer any s'ha produït una reducció d'un 10% del nombre de fets delictius, segons van fer públic ahir en roda de premsa la regidora de Protecció Ciutadania i Mobilitat –Laura Forcadell– i el cap de la Policia Local, Josep Muñoz.

La Policia Local demana més col·laboració ciutadana

En el seu repàs de les dades registrades en els darrers dotze mesos, Muñoz va detallar que hi ha hagut una tendència a la baixa pel que fa al nombre de delictes i de faltes. Així doncs en el nombre de delictes contra les persones (homicidis, lesions greus) s'ha produït un descens del 60%; en els delictes contra el patrimoni també s'ha produït un descens d'un 8%, mentre que a la demarcació de Tarragona aquesta xifra ha pujat un 12%; els delictes contra la seguretat viària han baixat un 20%; els delictes contra l'autoritat i de desordre públic han pujat un 28% i els delictes en l'àmbit familiar han baixat un 4%. 
Pel que fa a faltes, s'ha produït una pujada d'un 10% de faltes contra les persones; les amenaces han baixa un 39%; els furts han baixat un 10%; les faltes per danys intencionats han baixat un 5%; les estafes han baixat un 2%; mentre que les faltes contra seguretat col·lectiva han baixat un 30%. En termes generals, tal com va apuntar Josep Muñoz s'ha produït una disminució d'un 10,3% de faltes i delictes. Els factors que expliquen aquesta disminució, segons va dir el cap de la Policia Loca, es deu a "una major presència policial al carrer i més treball preventiu". Tot i els bones xifres, Muñoz va insistir que cal "la complicitat i la col·laboració de tots els cambrilencs per seguir treballant, juntament amb els Mossos d'Esquadra. La ciutadania ha d'estar alerta. Cal que ens avisin, que ens truquin, ja que l'estructura territorial de Cambrils és molt propensa a que es produeixin segons quins tipus de delictes: tenim més de 200 quilòmetres de carrers, més de 85 quilòmetres de camins, 34 barris i urbanitzacions a cobrir, i per això necessitem l'avís i col·laboració de la gent". Cal destacar que la Policia Local rep unes 55.000 trucades a l'any.

La regidora fa balanç del bon estat de salut de la seguretat a Cambrils

Per la seva part, la regidora de Protecció Ciutadana i Mobilitat –Laura Forcadell– també va fer balanç de totes les accions que s'han realitzat en matèria de seguretat ciutadana al llarg d'aquesta legislatura i va lloar el bon estat de la seguretat a Cambrils actualment. Segons va dir: "s'han fet moltes coses, esmerçant més recursos personals i materials (més vehicles, més agents, materials de senyalització); s'han realitzat més controls de seguretat ciutadania els quals s'han fet més dinàmics i mòbils; s'han millorat les eines de gestió; s'ha millorat de la tecnologia amb nous programes informàtics; hem incentivat molt la coordinació entre els altres cossos de seguretat amb reunions periòdiques i patrullatges compartits amb els Mossos; s'ha establert una millor comunicació interna entre els agents; hem prioritzat tasques com la vigilància del trànsit urbà –sobretot a les escoles–; hem millorat l'execució de plans d'actuació en casos d'emergències; hem revisat la senyalització per millorar la seguretat; hem realitzat i millorat els controls de vigilància en l'àmbit rural i hem fet més eficient la coordinació entre departaments".

A banda, Forcadell també va destacar el treball conjunt que s'ha establert entre la Policia Local de Cambrils i la seva ciutadania a través d'accions i campanyes de sensibilització. "La ciutadania de Cambrils ha respost perfectament i em sento orgullosa d'aquesta, perquè cada vegada és més activa i col·laboradora. S'han fet nombroses accions per acostar-se a la ciutadania i ens hi hem apropat com mai".

La venda ambulant il·legal, un dels temes més preocupants

Per altra banda, la regidora també va apuntar que un dels temes que actualment més preocupa és la problemàtica de la venda ambulant il·legal. "Aquest és un tema que em preocupa molt i no tenim capacitat per resoldre'l. És un problema greu i global que supera molt l'àmbit municipal. Estic d'acord que els venedors són persones i que han de menjar cada dia però penso que permetre la venda il·legal no és la solució. Les institucions superiors haurien de plantejar-se les seves polítiques, perquè el problema creix cada dia, supera la capacitat dels municipis i encobreix delictes més greus relacionats amb les grans organitzacions multinacionals".

Comenta aquest article