Informació general

Les obres de la nova estació del tren de Cambrils obliguen a desviar la canonada d'aigua del CAT

Per Redacció

Vista general d'un dels dos punts d'intersecció de la modificació de la canonada

Ahir dijous, entre les 5 del matí i les 21 hores del vespre, es va interrompre temporalment el subministrament d'aigua a la xarxa principal de distribució del Consorci d'Aigües de Tarragona (CAT) per poder finalitzar les obres de desviament d'un tram de la canonada que afecta el nou traçat ferroviari del Corredor del Mediterrani al seu pas per Cambrils. Concretament, les obres –d'una alta complexitat logística–, es van realitzar a l'alçada dels terrenys on hi ha d'anar la futura estació de tren de Cambrils i van consistir en desplaçar un tram de 520 metres de la canonada, amb un diàmetre de 1'6 metres. Els treballs van comptar amb un nombrós equip de professionals per tal d'executar els treballs durant les hores previstes.

El tall no va afectar els usuaris

Aquesta interrupció del subministrament d'aigua per desplaçar aquest tram de la xarxa principal de distribució no va afectar els usuaris, ja que les inversions efectuades en el període 2006-2010 han incrementat la capacitat d'emmagatzematge i reserves d'aigua fins a 40 hores.

Tot i que les obres de construcció del Corredor del Mediterrani corresponen a Adif (Administrador d'Estructures Ferroviàries), es va acordar que fos el mateix Consorci d'Aigües de Tarragona qui redactés el projecte, efectués la licitació i executés les obres en aquest punt del traçat. La despesa d'aquests treballs és de 1'2 milions d'euros amb un termini d'execució de tres mesos, i és finançat pel Ministeri de Foment. Aprofitant el tall del subministrament, també es va procedir a realitzar altres tasques de manteniment com el reemplaçament de vàlvules de seccionament a l'Ametlla i la revisió i inspecció de dues bombes dels filtres de carbó actiu a la base del CAT de l'Ampolla.

Comenta aquest article