Informació general

La instal·lació del número d'emergències 092, "una petició dels mateixos policies i ciutadans"

Per Raquel Samaniego

Les trucades al 092 arriben directament al Servei de Sala de la Policia Local de Cambrils
Les trucades al 092 arriben directament al Servei de Sala de la Policia Local de Cambrils | Lluís Rovira i Barenys

El telèfon d'emergències policial que es va posar en funcionament el passat mes de maig va tenir un cost de 3.400 euros, als que s'han de sumar 1.130 de publicitat de la confecció de magnets per distribuir-los per tots els habitatges cambrilencs i els 28 euros mensuals que s'han de pagar pel manteniment de la línia telefònica. Aquesta va ser la resposta de la regidora de Seguretat Ciutadana, Laura Forcadell, arrel de la pregunta formulada pel grup de CiU durant el passat plenari del mes de novembre.

Forcadell va voler explicar el perquè de la posada en marxa d'aquest telèfon d'emergències. Segons va dir, va ser una instal·lació "motivada principalment pels agents de policia, per les entitats veïnals i pels ciutadans en general, sobretot els nouvinguts", ja que com manifestava, "el 092 és el número propi de les policies locals de tota Espanya des de 1972. Cambrils era una de les comissaries que no ho tenia i la nostra és, en número de plantilla i en volum de feina, una de les més importants de la demarcació".

"No exclou l'ús del 112"

La regidora va voler deixar clar que aquest 092 "no exclou el 112", que és el d'emergències en general. Però tal com va afirmar, "amb l'experiència" que han tingut amb algunes trucades, han tingut "certes dificultats i incidències", com pot ser "les trucades al 112 per fets delictius. Aquest servei telefònic únicament passa la incidència als Mossos i no a la Policia Local. Per això ells van haver de recórrer més de tres quilòmetres fins al lloc dels fets quan només a 400 metres hi havia dues patrulles de la Policia". O, d'altra banda, també s'han trobat amb "persones que truquen al 112 quan veuen individus intentant robar. Aquests no passen la informació a la Policia fins passats 20 minuts i quan arriben, han de suportar les queixes veïnals perquè no han arribat a temps". També, finalment, Forcadell apuntava la "lentitud del 112 quan hi ha pluges intenses, a vegades també hi ha errades de transmissió dels fets, com pot ser equivocació de carrers, etc".

Comenta aquest article