Com enfocar lensenyament per millorar laprenentatge
Partint de larticle anterior on dèiem que el rendiment acadèmic havia baixat molt, ara anem a analitzar el perquè i com fer-hi front.
Per què hi ha tant de fracàs? Doncs com dèiem, és degut al fet que els temps canvien però la manera densenyar no. Avui en dia poc ha canviat la forma de com van aprendre els nostres avis. El que cal és adaptar-nos als nous temps, no negar els avenços científics i tecnològics, i veure les evidències, com pot ser que els nostres alumnes no aprenen.
Anem a pams: primer, amb això dadaptar-nos als nous temps em refereixo a tenir temaris actualitzats. Amb això no vull dir renovar el llibre cada any, ans al contrari, el que vinc a dir és que si tenim un llibre publicat als 90 veure quins avenços hi ha hagut en ciència, sociologia, etc. per incorporar-los al temari i així comparar, avançar i enriquir. Després, no negar avenços, és a dir, que si la tecnologia o la ciència ens permeten tenir aparells que ens fan la vida més còmoda, per què no introduir-los a laula, per exemple per què neguem la calculadora als alumnes? Ells podrien corregir-se els deures sols, comprovant amb la calculadora el resultat, ja que el procediment la calculadora no el dóna i per tant cal elaborar-lo encara que ja sapiguem la solució. Per acabar, si els nostres alumnes no aprenen serà perquè fem alguna cosa que fa que no assimilin (pressuposant que tots són molt bons nens i molt aplicats). Doncs potser la matèria que presento lhe de fer més motivadora, he dintentar donar-los una aplicació pràctica dallò que els vull ensenyar perquè hi vegin la funcionalitat i els he de facilitar laprenentatge ensenyant-los el material en diferents formats, visual, auditiu, etc.
Per què hi ha tant de fracàs? Doncs com dèiem, és degut al fet que els temps canvien però la manera densenyar no. Avui en dia poc ha canviat la forma de com van aprendre els nostres avis. El que cal és adaptar-nos als nous temps, no negar els avenços científics i tecnològics, i veure les evidències, com pot ser que els nostres alumnes no aprenen.
Anem a pams: primer, amb això dadaptar-nos als nous temps em refereixo a tenir temaris actualitzats. Amb això no vull dir renovar el llibre cada any, ans al contrari, el que vinc a dir és que si tenim un llibre publicat als 90 veure quins avenços hi ha hagut en ciència, sociologia, etc. per incorporar-los al temari i així comparar, avançar i enriquir. Després, no negar avenços, és a dir, que si la tecnologia o la ciència ens permeten tenir aparells que ens fan la vida més còmoda, per què no introduir-los a laula, per exemple per què neguem la calculadora als alumnes? Ells podrien corregir-se els deures sols, comprovant amb la calculadora el resultat, ja que el procediment la calculadora no el dóna i per tant cal elaborar-lo encara que ja sapiguem la solució. Per acabar, si els nostres alumnes no aprenen serà perquè fem alguna cosa que fa que no assimilin (pressuposant que tots són molt bons nens i molt aplicats). Doncs potser la matèria que presento lhe de fer més motivadora, he dintentar donar-los una aplicació pràctica dallò que els vull ensenyar perquè hi vegin la funcionalitat i els he de facilitar laprenentatge ensenyant-los el material en diferents formats, visual, auditiu, etc.