Opinió

Els turistes posen nota

http://www.tripadvisor.es/
Segur que algun cop hem vist a la porta d’un restaurant o a la recepció d’un hotel el logotip d’un mussol d’ulls prominents acompanyat de la paraula TripAdvisor. Es tracta d’una certificació de qualitat que l’establiment obté a partir de les opinions que fan els seus clients a la pàgina web TripAdvisor. Aquest lloc web va néixer l’any 2000 i tal com afirma a la seva lletra petita no es tracta d’una agència de reserves, el seu objectiu és proporcionar als usuaris recomanacions de serveis turístics a partir de les experiències dels clients que ja els han consumit. Per exemple, hem reservat per internet un hotel o volem provar un restaurant que ens fa bona pinta, però no sabem si encertarem amb la nostra elecció. Podem fer una repassada a les opinions que han deixat altres persones de l’hotel o el restaurant en qüestió i fer-nos una idea del que ens hi podem trobar.
Està clar que un negoci turístic pot evolucionar durant el temps i pot millorar o empitjorar segons les circumstàncies del moment. A més, els criteris de cada persona són diferents i el que uns ho veuen blanc els altres ho veuen negre, també depèn de la sort que hom pugui tenir. Amb això vull dir que tampoc s’ha fer cas al cent per cent de les opinions escrites pels usuaris, la meva recomanació és fer un repàs pel damunt de les opinions més recents i prescindir de les que siguin més crítiques. Hi ha gent que quan viatja sembla que li agradi buscar raons on no n’hi ha i són aquestes les que aprofiten per descarregar la seva còlera en forma de comentaris negatius i puntuacions baixes. Val a dir que tot el contingut que es publica a TripAdvisor és moderat i existeix la figura d’un supervisor que intenta que les opinions siguin de clients reals, evitant usos maliciosos que cerquin millorar o empitjorar els prestigi d’un negoci amb el fi d’un benefici particular.
Si cerquem Cambrils al TripAdvisor obtenim una classificació dels establiments més ben valorats del nostre poble, una manera més de copsar l’opinió dels turistes que ens visiten. Pel que fa a hotels, en trobem inventariats més de trenta. Guanya en primer lloc el Tryp Port Cambrils amb més 200 opinions, seguit del Pueblo Eldorado Playa, el Mònica Hotel, l’Estival Centurión Playa i el Best Marítim. Pel que fa a hostals, hi trobem primers el Diego’s Hotel, l’Hostal Fonda Montserrat i la Fonda el Camí d’un total de 13 establiments en aquesta categoria. Pel que fa a restaurants, n’hi ha referenciats més d’un centenar. En primera posició apareix el restaurant La Bresca, seguit per Germans Miquel’s, Acuamar, Can Bosch i el Faro. L’apartat d’activitats és força pobre, destaquen amb bona valoració els creuers Costa Daurada i el Parc Samà.
Recomano al Patronat de Turisme que intenti potenciar a TripAdvisor l’apartat d’activitats que es poden realitzar a Cambrils, estaria bé afegir-hi la xarxa de museus locals amb la visita al Molí de les Tres Eres, el mirador de la Torre del Port o el Museu Agrícola de la Cooperativa de Cambrils, entre d’altres. També recomano als propietaris d’hotels, hostals, apartaments de lloguer i restaurants que facin una ullada de tant en tant a les opinions que escriuen els seus clients. Podran detectar mancances en els seus serveis o maneres de millorar per fer-los més atractius a futurs clients que també visitin aquesta web de recomanacions. És el popular boca orella, però aquest cop digital.