Per què aprenem millor uns conceptes que uns altres?
Per al correcte desenvolupament duna persona calen una sèrie de coneixements de diferents tipus o naturalesa. A més, són necessaris tots i no és possible adquirir-ne uns i uns altres no tot i que sempre tenim més facilitat o predisposició per aprendren uns i no uns altres, només així hi haurà una formació integral de la persona. Lescola, en afany daconseguir major rigor, els ha explicitat per poder després avaluar-los i fer un seguiment acurat de laprenentatge del nen. Aquesta estructura sha concretat en els següents tipus de coneixements: declaratius, com fets o conceptes; els procedimentals, com els mapes conceptuals, els resums o els apunts; els actitudinals, com el respecte o la tolerància, i el que cal potenciar més i que no apareix explícit perquè és una barreja de tots els altres: el condicional o estratègic, que seria saber aplicar cadascun dels anteriors segons on, quan, com i per què, és a dir, saber prendre decisions ajustades a la demanda.
Parlarem una mica de cada un dells i així després veurem per què tots són digual importància i per què uns ens són més fàcils que daltres.
El declaratiu és el coneixement que sha potenciat sempre a lescola i consisteix en aprendre dades, conceptes, etcètera, que després ens permetran augmentar la nostra xarxa de coneixements. No té dificultat de ser ensenyat, és a dir, no necessita duna metodologia molt elaborada per accedir-hi, ja que el tret característic daquest pot ser per exemple una data o un nom (o una sèrie de dates i de noms) i els alumnes estan molt acostumats a rebre aquest tipus de coneixement per part dun expert que els facilita la informació. Aquest aprenentatge podríem dir que respon a la pregunta què he de saber? i és el que sha fet en la majoria descoles fins avui en dia. Desenvolupa la memòria i la repetició o constància.
El pròxim més parlarem dels altres dos.
Parlarem una mica de cada un dells i així després veurem per què tots són digual importància i per què uns ens són més fàcils que daltres.
El declaratiu és el coneixement que sha potenciat sempre a lescola i consisteix en aprendre dades, conceptes, etcètera, que després ens permetran augmentar la nostra xarxa de coneixements. No té dificultat de ser ensenyat, és a dir, no necessita duna metodologia molt elaborada per accedir-hi, ja que el tret característic daquest pot ser per exemple una data o un nom (o una sèrie de dates i de noms) i els alumnes estan molt acostumats a rebre aquest tipus de coneixement per part dun expert que els facilita la informació. Aquest aprenentatge podríem dir que respon a la pregunta què he de saber? i és el que sha fet en la majoria descoles fins avui en dia. Desenvolupa la memòria i la repetició o constància.
El pròxim més parlarem dels altres dos.