Fem net el Prat
Sovint són els petits detalls els que ens perden. Avui parlaré del servei de neteja i de recollida descombraries de Cambrils. Sense coneixel a fons, em consta que és un tema complex i controvertit, la gestió del qual es troba justament aquests mesos en un procés de canvi que, naturalment, shaurà fet per millorar.
Un divendres de juliol, ja de nit, al carrer del Consolat de Mar del port. Malgrat el pessimisme que enguany hi ha en el sector de lhostaleria, hi ha molta gent que passeja, que badoca per les botigues o que ja sha assegut per sopar a les terrasses. Pel mig de la riuada de gent, i en un període de temps no superior a una hora, passa tres vegades un empleat del servei de neteja que empeny un carretó.
Ens podríem preguntar si a quarts donze de la nit és el moment més adequat per buidar papereres i arreplegar papers de terra, però, en definitiva, si lempleat fa aquesta feina a aquesta hora bé deu ser perquè algú lencarregat de lempresa, el responsable municipal, algun botiguer... nha constatat la necessitat de fer-ho. O no és així?
Donem per establert, doncs, que lempleat ha de fer la seva feina en aquest lloc i a aquesta hora. El que segur que no hauria de fer és passar amb un carretó que, als seus laterals, té retolada la inscripció Fem net el Prat. De quin Prat parlem? Del Prat de Llobregat? Del Prat de Lluçanès? Del Prat(dip), potser? Naturalment que la qüestió no és aquesta, sinó per quin motiu un carretó de la neteja del Prat fa la seva feina a Cambrils. No cal que em doneu la resposta perquè és fàcil imaginar-la: lempresa adjudicatària de la neteja de Cambrils també deu ser, o havia estat, la que feia aquesta mateixa feina al Prat i reaprofita el material. I ben fet, perquè tampoc no és qüestió danar llançant els estris perquè sí, si encara estan en condicions de ser aprofitats.
Però voleu dir que costava gaire tapar, amb una enganxina o bé tornant a pintar el carretó, la retolació antiga i posar-nhi una sobre Cambrils, mal que fos Fem net Cambrils, que tampoc no sona gens malament, no? De fet, veient el carretó penso que potser algú ja va pensar en el tema, perquè a la part frontal hi havia una gran enganxina, que per cert sortia pels costats, que hi deia alguna cosa així com Ajuntament de Cambrils | Serveis Públics. (Perdoneu si la transcripció no és exacta perquè estava massa pendent dels laterals pratencs.) Què hi havia sota aquesta maldestre enganxina? Mhi jugaria un pèsol que un altre Fem net el Prat. Aleshores, perquè no es van tapar també els rètols del costat?
Com podeu veure, el tema daquest mes no és gaire profund i potser alguns pensareu que descassa rellevància, i que quina manera de perdre el temps parlant dun carretó de la brossa. En fi, com deia a la primera línia, detalls sense importància. O no?
Un divendres de juliol, ja de nit, al carrer del Consolat de Mar del port. Malgrat el pessimisme que enguany hi ha en el sector de lhostaleria, hi ha molta gent que passeja, que badoca per les botigues o que ja sha assegut per sopar a les terrasses. Pel mig de la riuada de gent, i en un període de temps no superior a una hora, passa tres vegades un empleat del servei de neteja que empeny un carretó.
Ens podríem preguntar si a quarts donze de la nit és el moment més adequat per buidar papereres i arreplegar papers de terra, però, en definitiva, si lempleat fa aquesta feina a aquesta hora bé deu ser perquè algú lencarregat de lempresa, el responsable municipal, algun botiguer... nha constatat la necessitat de fer-ho. O no és així?
Donem per establert, doncs, que lempleat ha de fer la seva feina en aquest lloc i a aquesta hora. El que segur que no hauria de fer és passar amb un carretó que, als seus laterals, té retolada la inscripció Fem net el Prat. De quin Prat parlem? Del Prat de Llobregat? Del Prat de Lluçanès? Del Prat(dip), potser? Naturalment que la qüestió no és aquesta, sinó per quin motiu un carretó de la neteja del Prat fa la seva feina a Cambrils. No cal que em doneu la resposta perquè és fàcil imaginar-la: lempresa adjudicatària de la neteja de Cambrils també deu ser, o havia estat, la que feia aquesta mateixa feina al Prat i reaprofita el material. I ben fet, perquè tampoc no és qüestió danar llançant els estris perquè sí, si encara estan en condicions de ser aprofitats.
Però voleu dir que costava gaire tapar, amb una enganxina o bé tornant a pintar el carretó, la retolació antiga i posar-nhi una sobre Cambrils, mal que fos Fem net Cambrils, que tampoc no sona gens malament, no? De fet, veient el carretó penso que potser algú ja va pensar en el tema, perquè a la part frontal hi havia una gran enganxina, que per cert sortia pels costats, que hi deia alguna cosa així com Ajuntament de Cambrils | Serveis Públics. (Perdoneu si la transcripció no és exacta perquè estava massa pendent dels laterals pratencs.) Què hi havia sota aquesta maldestre enganxina? Mhi jugaria un pèsol que un altre Fem net el Prat. Aleshores, perquè no es van tapar també els rètols del costat?
Com podeu veure, el tema daquest mes no és gaire profund i potser alguns pensareu que descassa rellevància, i que quina manera de perdre el temps parlant dun carretó de la brossa. En fi, com deia a la primera línia, detalls sense importància. O no?