La caza
Un mestre (Mads Mikkelsen) és acusat d'abús sexual a una nena de la guarderia on treballa. Això afectarà profundament a tot el món que el rodeja i a ell mateix. Un argument tan senzill com aquest, té una força increïble en el moment d'explicar-nos la història Thomas Vinterberg, director i co-guionista d'aquesta gran pel·lícula.
Llegint les crítiques que té, moltes favorables, hi estic d'acord en gairebé totes. Les negatives es basen en que sembla un telefilm, però aquesta gent que sembla que no hagi vist un telefilm en molt de temps, ja que aquestos es caracteritzen per una direcció pobre, uns actors que no saben on ficar-se, tot el contrari que Mikkelsen, l'home que pot transmetre més emocions amb la seva potent mirada que la majoria d'actors mediocres i monòtons que envaeixen el nostre panorama d'avui en dia amb el millor guió, la millor direcció d'actors i la màxima preparació de la veu; una fotografia bastant dolenta, encara que a vegades pot ser correcte; uns girs argumentals que no s'aguanten per cap lloc, molt estúpids, i tracten temes vists mil cops. La caza busca controvèrsia, sí, igual que totes les pel·lícules de Lars von Trier -compatriota de Vinterberg i co-creador del Dogma 95-, i no per això algunes no deixen de ser molt bones.
La pel·lícula deixa plantejada al final moltes preguntes morals que poden fer reflexionar, o no, però del que estic segur, és que la majoria de persones que tinguin el plaer de veure-la, se sentiran satisfetes al veure una producció que està feta amb cura, que passa el temps molt ràpid i no vols que s'acabi la pel·lícula. No pel tema plantejat en qüestió, sinó per l'excepcional que arriba a ser en tot moment. Una lluita desesperada per salvar la dignitat i la vida, una lluita per la veritat del que crec que és el tema més tabú que existeix en els nostres dies.
Molt, molt recomanable.
Llegint les crítiques que té, moltes favorables, hi estic d'acord en gairebé totes. Les negatives es basen en que sembla un telefilm, però aquesta gent que sembla que no hagi vist un telefilm en molt de temps, ja que aquestos es caracteritzen per una direcció pobre, uns actors que no saben on ficar-se, tot el contrari que Mikkelsen, l'home que pot transmetre més emocions amb la seva potent mirada que la majoria d'actors mediocres i monòtons que envaeixen el nostre panorama d'avui en dia amb el millor guió, la millor direcció d'actors i la màxima preparació de la veu; una fotografia bastant dolenta, encara que a vegades pot ser correcte; uns girs argumentals que no s'aguanten per cap lloc, molt estúpids, i tracten temes vists mil cops. La caza busca controvèrsia, sí, igual que totes les pel·lícules de Lars von Trier -compatriota de Vinterberg i co-creador del Dogma 95-, i no per això algunes no deixen de ser molt bones.
La pel·lícula deixa plantejada al final moltes preguntes morals que poden fer reflexionar, o no, però del que estic segur, és que la majoria de persones que tinguin el plaer de veure-la, se sentiran satisfetes al veure una producció que està feta amb cura, que passa el temps molt ràpid i no vols que s'acabi la pel·lícula. No pel tema plantejat en qüestió, sinó per l'excepcional que arriba a ser en tot moment. Una lluita desesperada per salvar la dignitat i la vida, una lluita per la veritat del que crec que és el tema més tabú que existeix en els nostres dies.
Molt, molt recomanable.