La websèrie: nous formats audiovisuals
Amb lauge de les noves sèries de ficció nord-americanes, la diferència entre televisió i cinema sembla ser més insignificant que mai. La televisió adopta les tècniques narratives i formals de la tradició cinematogràfica, però juga amb lavantatge del mitjà: encara que la gran pantalla vagi perdent audiència any rere any, el consum televisiu augmenta. De la mateixa manera, internet es converteix en una finestra més dexplotació audiovisual. Les propostes alternatives per fer front a la pirateria han evolucionat en un nou canal en potència; i daquest hem arribat a la invenció de nous formats: pel·lícules de tres minuts, sèries dun capítol o episodis de freqüència indeterminada. Mentre hi hagi una audiència, tot shi val. En aquest context neix la websèrie. Tal i com indica el nom, es tracta dun conjunt depisodis que narren una història de ficció i semeten exclusivament a la xarxa. Aquestes són dues propostes que exemplifiquen el gènere:
Per una banda, Les coses grans (www.lescosesgrans.com): onze capítols de deu minuts dirigits per Roger Coma. Ell mateix lha definida com una comèdia dhumor existencial en què es narren les històries de cinc personatges que viuen en un mateix pis. El projecte compta amb actors i actrius com Mar Ulldemolins, David Verdaguer, Margarida Grimalt, Pep Ambrós o el mateix Coma. La seva estrena està prevista abans daquest estiu. Una de les característiques més rellevants de la proposta és la manera amb què sha finançat: el micromecenatge, un recurs cada vegada més freqüent consistent en recollir donatius de voluntaris que a canvi reben alguna mena de reconeixement, com ara formar part dels crèdits de cada episodi. És la primera proposta nacional que arrenca amb força en aquest terreny, emmirallada en experiències com High Maintenance, que és la segona proposta. Es tracta duna producció nord-americana, amb una audiència i freqüència demissió intermitents. Actualment compten amb dues temporades i mitja. Cada episodi es centra en el retrat de ciutadans novaiorquesos dallò més carismàtics, amb un venedor de marihuana com a fil conductor. A la pàgina web (www.helpingyoumaintain.com) shi poden llegir crítiques de diversos mitjans: a poc a poc, sestà fent un lloc important dins el sector audiovisual independent.
I és que, com comentàvem a linici de larticle, internet deix de plantejar-se com una plataforma dexplotació per deixar lloc a un mitjà capaç de combatre en el mateix terreny que el cinema i la televisió.
Per una banda, Les coses grans (www.lescosesgrans.com): onze capítols de deu minuts dirigits per Roger Coma. Ell mateix lha definida com una comèdia dhumor existencial en què es narren les històries de cinc personatges que viuen en un mateix pis. El projecte compta amb actors i actrius com Mar Ulldemolins, David Verdaguer, Margarida Grimalt, Pep Ambrós o el mateix Coma. La seva estrena està prevista abans daquest estiu. Una de les característiques més rellevants de la proposta és la manera amb què sha finançat: el micromecenatge, un recurs cada vegada més freqüent consistent en recollir donatius de voluntaris que a canvi reben alguna mena de reconeixement, com ara formar part dels crèdits de cada episodi. És la primera proposta nacional que arrenca amb força en aquest terreny, emmirallada en experiències com High Maintenance, que és la segona proposta. Es tracta duna producció nord-americana, amb una audiència i freqüència demissió intermitents. Actualment compten amb dues temporades i mitja. Cada episodi es centra en el retrat de ciutadans novaiorquesos dallò més carismàtics, amb un venedor de marihuana com a fil conductor. A la pàgina web (www.helpingyoumaintain.com) shi poden llegir crítiques de diversos mitjans: a poc a poc, sestà fent un lloc important dins el sector audiovisual independent.
I és que, com comentàvem a linici de larticle, internet deix de plantejar-se com una plataforma dexplotació per deixar lloc a un mitjà capaç de combatre en el mateix terreny que el cinema i la televisió.