Demanda: el que pugui fer i sàpiga com
En relació a lobjectiu que ens proposem que aprenguin els nostres nens i nenes, ja siguin alumnes o fills, cal formular una demanda explícita. Fa temps es creia que no calia dir res al nen o que ja sabia el que havia de fer. Avui dia hi ha una altra visió. Es creu en la importància de la consciència que ha de tenir el nen/a del que sespera dell. També cal dir que tot i així no hi haurà un aprenentatge immediat, és a dir, no serà dit i fet, sinó que hi haurà el procés daprenentatge i per tant daproximació a lobjectiu. Però no només sabent on ha darribar sabrà com arribar-hi, oi?
Després dhaver-ho deixat ben clar i sense malentesos, hem dassegurar-nos que no hi hagi malentesos! Cal que la demanda sigui clara i que transmetem el que pretenem, el que explicitem i el vocabulari que utilitzem, és a dir, com demanem el que volem que aprenguin?
Sona una mica complicat, però és per recalcar la importància que té aquest fet que succeeix al principi i del qual potser ja no tornarem a parlar fins al final. Un altre error, ja que la demanda ha de ser present en totes les decisions, ja que marca la finalitat de lacció.
Quantes vegades hem intentat explicar alguna cosa a un nen insistentment i de sobte arriba un altre i li diu dues paraules i ja ho ha entès! Doncs això succeeix perquè els nanos parlen en un altre nivell, estan vivint coses semblants, tenint experiències semblants i és per això que sexpliquen millor les coses, perquè potser fa dos dies ell era el que estava passant una situació semblant.
Així que a partir dara preguntem als nens i nenes el que han entès per saber si ha arribat a bon port la nostra demanda!
Després dhaver-ho deixat ben clar i sense malentesos, hem dassegurar-nos que no hi hagi malentesos! Cal que la demanda sigui clara i que transmetem el que pretenem, el que explicitem i el vocabulari que utilitzem, és a dir, com demanem el que volem que aprenguin?
Sona una mica complicat, però és per recalcar la importància que té aquest fet que succeeix al principi i del qual potser ja no tornarem a parlar fins al final. Un altre error, ja que la demanda ha de ser present en totes les decisions, ja que marca la finalitat de lacció.
Quantes vegades hem intentat explicar alguna cosa a un nen insistentment i de sobte arriba un altre i li diu dues paraules i ja ho ha entès! Doncs això succeeix perquè els nanos parlen en un altre nivell, estan vivint coses semblants, tenint experiències semblants i és per això que sexpliquen millor les coses, perquè potser fa dos dies ell era el que estava passant una situació semblant.
Així que a partir dara preguntem als nens i nenes el que han entès per saber si ha arribat a bon port la nostra demanda!