Cuing
Una vegada més els cambrilencs hem dentomar aquesta discriminació històrica que patim en matèria dinfraestructures. Després que des de diferents administracions i partits polítics shagi demanat en els últims mesos la gratuïtat de lautopista mentre duren les obres a lN-340, la ministra ens sorprèn amb dues notícies, però no com en els acudits, en què sempre nhi ha una de bona i una de dolenta, sinó amb dues de dolentes: no salliberarà el peatge de Cambrils i a més lampliació a tres carrils de lautopista sacabarà a Vila-seca quina casualitat!.
La història és vella i la resolució també: el novembre de 1999 el Ministeri va anunciar que salliberarien els peatges entre Torredembarra i Vila-seca, després dun any de peticions i mobilitzacions reclamant la gratuïtat de la llavors A-7 per solucionar els greus problemes de col·lapse circulatori de lN-340. Les mobilitzacions de la plataforma A-7 gratis a Cambrils, amb talls a lN-340 cada diumenge que van acabar amb gent declarant als jutjats i fins i tot una vaga de fam a la desesperada, es van saldar amb el mateix resultat dara: Cambrils en queda fora.
Lúltima petició de gratuïtat abans daquesta sitaució de col·lapse circulatori a la Nacional, ara a causa de les obres de la variant, va ser el juliol de 2002, quan amb motiu de la fusió de les dues concessionàries de lautopista que afectaven Cambrils Acesa i Aumar el ple municipal va sol·licitar novament la gratuïtat. Potser per seguir la tradició, ara que Abertis es fusiona amb la italiana Autostrade podríem tornar a sol·licitar-la, només que sigui per veure com sens torna a negar.
Però tornem al present: la ministra diu que amb la variant ja en tenim més que de sobres, però i fins que sacabi de construir què fem? Si ara que queden poc més de dos mesos per a lestiu es formen cues quilomètriques en segons quins moments del dia entre Vila-seca i Cambrils, què passarà a lestiu? Jo, que visc a Tarragona i treballo a Cambrils sí, ja ho sé, perquè vull; no hi hagués anat... ja tinc clar que aquest estiu hauré de sortir una hora abans de casa si no vull fer cada dia tard a la feina. I com jo tants daltres que viuen a Cambrils i treballen a Tarragona o a Vila-seca o a Altafulla o a linrevés... Tots què farem? Farem cua. Ara que estan de moda els esports daventura i totes aquestes aficions que acaben amb ing, aquest estiu el que simposarà serà el cuing: un esport fàcil de practicar, a linterior dels nostres cotxes, emprenyats com a mones, fotrem crits al llest que intenta evitar-se la cua i agafarem una variant del popular moreno paleta, el moreno cotxe, a causa destar exposats al sol a pedaços, ara un colze, ara un avantbraç...
Dieu-me envejós si voleu, però si Port Aventura shagués instal·lat a Cambrils o a lHospitalet, un altre gall ens cantaria.
Valgui per qui li valgui!
La història és vella i la resolució també: el novembre de 1999 el Ministeri va anunciar que salliberarien els peatges entre Torredembarra i Vila-seca, després dun any de peticions i mobilitzacions reclamant la gratuïtat de la llavors A-7 per solucionar els greus problemes de col·lapse circulatori de lN-340. Les mobilitzacions de la plataforma A-7 gratis a Cambrils, amb talls a lN-340 cada diumenge que van acabar amb gent declarant als jutjats i fins i tot una vaga de fam a la desesperada, es van saldar amb el mateix resultat dara: Cambrils en queda fora.
Lúltima petició de gratuïtat abans daquesta sitaució de col·lapse circulatori a la Nacional, ara a causa de les obres de la variant, va ser el juliol de 2002, quan amb motiu de la fusió de les dues concessionàries de lautopista que afectaven Cambrils Acesa i Aumar el ple municipal va sol·licitar novament la gratuïtat. Potser per seguir la tradició, ara que Abertis es fusiona amb la italiana Autostrade podríem tornar a sol·licitar-la, només que sigui per veure com sens torna a negar.
Però tornem al present: la ministra diu que amb la variant ja en tenim més que de sobres, però i fins que sacabi de construir què fem? Si ara que queden poc més de dos mesos per a lestiu es formen cues quilomètriques en segons quins moments del dia entre Vila-seca i Cambrils, què passarà a lestiu? Jo, que visc a Tarragona i treballo a Cambrils sí, ja ho sé, perquè vull; no hi hagués anat... ja tinc clar que aquest estiu hauré de sortir una hora abans de casa si no vull fer cada dia tard a la feina. I com jo tants daltres que viuen a Cambrils i treballen a Tarragona o a Vila-seca o a Altafulla o a linrevés... Tots què farem? Farem cua. Ara que estan de moda els esports daventura i totes aquestes aficions que acaben amb ing, aquest estiu el que simposarà serà el cuing: un esport fàcil de practicar, a linterior dels nostres cotxes, emprenyats com a mones, fotrem crits al llest que intenta evitar-se la cua i agafarem una variant del popular moreno paleta, el moreno cotxe, a causa destar exposats al sol a pedaços, ara un colze, ara un avantbraç...
Dieu-me envejós si voleu, però si Port Aventura shagués instal·lat a Cambrils o a lHospitalet, un altre gall ens cantaria.
Valgui per qui li valgui!