Zones blaves
Parlar dels problemes daparcament a Cambrils és un tema recurrent entre els polítics, els comentaristes, els agents socials i lopinió pública en general. Per tant, no és gaire difícil concloure que és un tema que no tenim ben solucionat, malgrat els esforços que hi han dedicat diferents administracions. Ara bé, tot i admetent aquestes inversions, es troba a faltar una estratègia global sobre aquesta qüestió a nivell municipal. I si existeix, no ha estat ben explicada.
Amb això destratègia global, em refereixo a un pla conjunt, a anys vista, sobre com afrontar el problema destacionar els vehicles en una població com la nostra, de prop de vint-i-cinc mil habitants, però que rep una allau de visitants els caps de setmana i els períodes de vacances. Crec que cal planificar molt bé com volem afrontar el problema per no trobar-nos davant de mesures que semblen més aviat pegats per anar tapant forats de forma improvitzada.
Coneixem mesures aïllades com la no ampliació del pàrquing del port (mesura tampoc massa ben explicada, per cert); sha acabat el pàrquing de la Concòrdia; es manté la incògnita de la plaça del Pòsit * i mentrestant, simplanten les zones blaves sense conèixer la seva planificació general. No pot ser que sorgeixin com a bolets, ara aquí, ara allà, uns mesos així, uns altres aixà, i els veïns un cop més els sacrificats per una política que o sexplica molt bé o simplement sembla només destinada a recaptar més diners, i això molesta i indigna la gent. Com deia abans, no hi ha ningú que no cregui que la política daparcaments sha de regular, sha de coordinar i ha de ser global, però al mateix temps també cal tenir en compte els ciutadans, informar-los i escoltar-los, perquè sinó les mesures que sadopten no sentenen i només generen neguit i malestar.
Suposo que heu endevinat que mestic referint a lampliació de la zona blava a tota la rambla de Jaume I, una mesura que no ens ha agradat gens als veïns i que ha generat un ampli debat. Fent abstracció, dintre del possible perquè sóc un afectat, no es tracta de buscar privilegis daquesta zona del poble sobre daltres; ni tampoc com algú interessadament ha fet córrer denfrontar els veïns amb els comerciants. Tot al contrari, sha de fomentar el comerç al màxim, i per això hi ha un pla de dinamització comercial i fa una bona tasca la Unió de Botiguers, però no confrontant comerciants i veïns, perquè tots som el mateix i ens mereixem la mateixa atenció de ladministració.
De zones blaves no només en posen a Cambrils, però a daltres llocs ho planifiquen i informen millor, i a banda de les zones blaves, nhi ha de verdes per als residents, que ja paguen els seus impostos i les seves taxes. Aquí hem obviat aquesta qüestió i ho hem deixat en una rebaixeta per als afectats.
Val la pena pegar-hi més duna fanalada, perquè hi ha moments que sembla que els cotxes passin per sobre de les persones.
* Prometo una pròxima fanalada sobre la teoria que sestà estenent de deixar la plaça del Pòsit com està i que té destacats partidaris, entre ells algun bon amic meu. Jo no!
Amb això destratègia global, em refereixo a un pla conjunt, a anys vista, sobre com afrontar el problema destacionar els vehicles en una població com la nostra, de prop de vint-i-cinc mil habitants, però que rep una allau de visitants els caps de setmana i els períodes de vacances. Crec que cal planificar molt bé com volem afrontar el problema per no trobar-nos davant de mesures que semblen més aviat pegats per anar tapant forats de forma improvitzada.
Coneixem mesures aïllades com la no ampliació del pàrquing del port (mesura tampoc massa ben explicada, per cert); sha acabat el pàrquing de la Concòrdia; es manté la incògnita de la plaça del Pòsit * i mentrestant, simplanten les zones blaves sense conèixer la seva planificació general. No pot ser que sorgeixin com a bolets, ara aquí, ara allà, uns mesos així, uns altres aixà, i els veïns un cop més els sacrificats per una política que o sexplica molt bé o simplement sembla només destinada a recaptar més diners, i això molesta i indigna la gent. Com deia abans, no hi ha ningú que no cregui que la política daparcaments sha de regular, sha de coordinar i ha de ser global, però al mateix temps també cal tenir en compte els ciutadans, informar-los i escoltar-los, perquè sinó les mesures que sadopten no sentenen i només generen neguit i malestar.
Suposo que heu endevinat que mestic referint a lampliació de la zona blava a tota la rambla de Jaume I, una mesura que no ens ha agradat gens als veïns i que ha generat un ampli debat. Fent abstracció, dintre del possible perquè sóc un afectat, no es tracta de buscar privilegis daquesta zona del poble sobre daltres; ni tampoc com algú interessadament ha fet córrer denfrontar els veïns amb els comerciants. Tot al contrari, sha de fomentar el comerç al màxim, i per això hi ha un pla de dinamització comercial i fa una bona tasca la Unió de Botiguers, però no confrontant comerciants i veïns, perquè tots som el mateix i ens mereixem la mateixa atenció de ladministració.
De zones blaves no només en posen a Cambrils, però a daltres llocs ho planifiquen i informen millor, i a banda de les zones blaves, nhi ha de verdes per als residents, que ja paguen els seus impostos i les seves taxes. Aquí hem obviat aquesta qüestió i ho hem deixat en una rebaixeta per als afectats.
Val la pena pegar-hi més duna fanalada, perquè hi ha moments que sembla que els cotxes passin per sobre de les persones.
* Prometo una pròxima fanalada sobre la teoria que sestà estenent de deixar la plaça del Pòsit com està i que té destacats partidaris, entre ells algun bon amic meu. Jo no!