Opinió

Com identificar les necessitats…

A l’hora d’identificar les necessitats que tenen els nostres nens, ens envaeix el dubte de fins a quin punt és realment una necessitat o és un desig i, per tant, estem responent a un altre tipus de demanda.

Les necessitats sovint requereixen d’inversió de temps. Temps que ens costa de trobar per esbrinar quina és la necessitat real. Per això cada vegada les demandes als professionals vénen per part dels mestres o altres entitats que estan especialitzades i, per tant, hi inverteixen el que els pares no tenen espai per poder cobrir.

En els nostres dies, cada vegada se’ns exigeix més i el nostre temps és limitat, igual que els nostres coneixements. La figura dels pedagogs donen resposta a aquesta finalitat i poden invertir temps i ajustar la resposta a la realitat que envolta el nen. No em refereixo ni de bon tros a suplir els pares, però sí a aprofundir en tots aquells temes als quals volen arribar i no poden, literalment.

Des d’aquí vull trencar una llança a favor de tots els professionals de l’educació i els àmbits relacionats amb el sector social, que són més dels que ens pensem per donar-los suport, reconeixement i valoració.

Els nostres fills estan en bones mans, donaran resposta i estaran al nivell que s’espera en un futur no tan llunyà on tots ho podrem mirar admirats.

Cada dia dóna més suport a les pràctiques diàries dels professionals, les investigacions realitzades per nombroses facultats d’arreu del món i s’arriben a consensos a nivell mundial que donen resposta a les necessitats creixents en el món educatiu. Això no treu el valor al paper que ha tingut l’escola des que es va fundar fins avui en dia, que és obligatòria dels tres als setze anys.

Cal seguir per aquest camí, però també cal parar per fer una ullada enrere i veure el camí recorregut per poder reconèixer el valor d’aquest i de les persones que n’han format part.