Opinió

Les 15 ‘startups’ trencadores que cuinaran l’alimentació del futur

Aquest era l’anunci que posaven al Mobile World Congress per trobar les empreses més innovadores del sector. M’ha semblat força interesant saber els requisits d’aquelles empreses que marcaran el camí en la innovació global.
Per ser unes d’aquestes quinze, les candidates havien de proposar innovacions disruptives relacionades amb l’alimentació i amb tecnologies com robots, big data, drons, intel•ligència artificial, internet de les coses, mòbils o impressores 3D.
Després d’analitzar les grans tendències en el món de l’alimentació, Reimagine Food ha seleccionat els àmbits en què s’acosta una autèntica transformació. En ells se centra el programa Prometheus:

1. Lliurament
L’entrega de menjar a domicili (preparat, fresc, per cuinar, saludable, per a al•lèrgics, de restaurants, etc.) serà un dels mercats més actius en els propers anys. 7 empreses d’entrega a domicili ja estan valorades en més d’1 bilió de dòlars. El 2015, representa un mercat de 70 bilions, 9 d’ells en línia.

2. Venda al detall
La tecnologia està transformant l’experiència de compra. Ja permet monitoritzar el comportament del comprador, ajudar a menjar millor, facilitar el pagament, agilitzar cues, etc. El mercat en línia és el que més creix. Només als Estats Units el mercat al detall suposa 5,2 trilions de dòlars.

3. Cuina intel•ligent
Després d’anys de petits canvis, arriba la transformació de l’espai físic per cuinar i els seus electrodomèstics. Tot estarà connectat: nevera, mòbil, càmeres, sensors, impressores d’aliments 3D, robots, etc. Aquest mercat va doblar el seu volum en l’últim any.

4. Nutrició
Mentre creix la preocupació per tot allò saludable, les noves tecnologies ens permeten monitoritzar la nostra alimentació, analitzar nutrients, revisar intoleràncies, conèixer el perfil genètic, descobrir superaliments, crear substituts del menjar, etc. En definitiva, arribar a personalitzar la nostra alimentació. Cada mes es fan 1.000 milions de recerques de receptes a Google.

5. Begudes
E-commerce, apps, realitat augmentada, etc. estan impactant en el sector de les begudes de forma genèrica. En la indústria del vi, els drons, sensors i big data estan adquirint una gran rellevància, optimitzant el cultiu i la collita, i transformat l’experiència del consumidor (noves apps per descobrir, comprar, maridar i vendre vins, etc.).

6. Pagaments
Pagar amb efectiu o targeta ja és del segle passat. Segons la National Restaurant Association, el pagament mitjançant mòbil al sector de la restauració es multiplicarà per 8 en els propers dos anys, ascendint a 27,5 bilions de dòlars al 2016. A tall d’exemple, un 14% de totes les transaccions de Starbucks procedeixen de la seva app.

Aquests són els sis punts que ens porten cap a la tecnologia. Sens dubte, en un món tan connectat i tecnològic, cal estar preparats per a les noves tendències. Avís a navegants!