Les 15 startups trencadores que cuinaran lalimentació del futur
Aquest era lanunci que posaven al Mobile World Congress per trobar les empreses més innovadores del sector. Mha semblat força interesant saber els requisits daquelles empreses que marcaran el camí en la innovació global.
Per ser unes daquestes quinze, les candidates havien de proposar innovacions disruptives relacionades amb lalimentació i amb tecnologies com robots, big data, drons, intelligència artificial, internet de les coses, mòbils o impressores 3D.
Després danalitzar les grans tendències en el món de lalimentació, Reimagine Food ha seleccionat els àmbits en què sacosta una autèntica transformació. En ells se centra el programa Prometheus:
1. Lliurament
Lentrega de menjar a domicili (preparat, fresc, per cuinar, saludable, per a allèrgics, de restaurants, etc.) serà un dels mercats més actius en els propers anys. 7 empreses dentrega a domicili ja estan valorades en més d1 bilió de dòlars. El 2015, representa un mercat de 70 bilions, 9 dells en línia.
2. Venda al detall
La tecnologia està transformant lexperiència de compra. Ja permet monitoritzar el comportament del comprador, ajudar a menjar millor, facilitar el pagament, agilitzar cues, etc. El mercat en línia és el que més creix. Només als Estats Units el mercat al detall suposa 5,2 trilions de dòlars.
3. Cuina intelligent
Després danys de petits canvis, arriba la transformació de lespai físic per cuinar i els seus electrodomèstics. Tot estarà connectat: nevera, mòbil, càmeres, sensors, impressores daliments 3D, robots, etc. Aquest mercat va doblar el seu volum en lúltim any.
4. Nutrició
Mentre creix la preocupació per tot allò saludable, les noves tecnologies ens permeten monitoritzar la nostra alimentació, analitzar nutrients, revisar intoleràncies, conèixer el perfil genètic, descobrir superaliments, crear substituts del menjar, etc. En definitiva, arribar a personalitzar la nostra alimentació. Cada mes es fan 1.000 milions de recerques de receptes a Google.
5. Begudes
E-commerce, apps, realitat augmentada, etc. estan impactant en el sector de les begudes de forma genèrica. En la indústria del vi, els drons, sensors i big data estan adquirint una gran rellevància, optimitzant el cultiu i la collita, i transformat lexperiència del consumidor (noves apps per descobrir, comprar, maridar i vendre vins, etc.).
6. Pagaments
Pagar amb efectiu o targeta ja és del segle passat. Segons la National Restaurant Association, el pagament mitjançant mòbil al sector de la restauració es multiplicarà per 8 en els propers dos anys, ascendint a 27,5 bilions de dòlars al 2016. A tall dexemple, un 14% de totes les transaccions de Starbucks procedeixen de la seva app.
Aquests són els sis punts que ens porten cap a la tecnologia. Sens dubte, en un món tan connectat i tecnològic, cal estar preparats per a les noves tendències. Avís a navegants!
Per ser unes daquestes quinze, les candidates havien de proposar innovacions disruptives relacionades amb lalimentació i amb tecnologies com robots, big data, drons, intelligència artificial, internet de les coses, mòbils o impressores 3D.
Després danalitzar les grans tendències en el món de lalimentació, Reimagine Food ha seleccionat els àmbits en què sacosta una autèntica transformació. En ells se centra el programa Prometheus:
1. Lliurament
Lentrega de menjar a domicili (preparat, fresc, per cuinar, saludable, per a allèrgics, de restaurants, etc.) serà un dels mercats més actius en els propers anys. 7 empreses dentrega a domicili ja estan valorades en més d1 bilió de dòlars. El 2015, representa un mercat de 70 bilions, 9 dells en línia.
2. Venda al detall
La tecnologia està transformant lexperiència de compra. Ja permet monitoritzar el comportament del comprador, ajudar a menjar millor, facilitar el pagament, agilitzar cues, etc. El mercat en línia és el que més creix. Només als Estats Units el mercat al detall suposa 5,2 trilions de dòlars.
3. Cuina intelligent
Després danys de petits canvis, arriba la transformació de lespai físic per cuinar i els seus electrodomèstics. Tot estarà connectat: nevera, mòbil, càmeres, sensors, impressores daliments 3D, robots, etc. Aquest mercat va doblar el seu volum en lúltim any.
4. Nutrició
Mentre creix la preocupació per tot allò saludable, les noves tecnologies ens permeten monitoritzar la nostra alimentació, analitzar nutrients, revisar intoleràncies, conèixer el perfil genètic, descobrir superaliments, crear substituts del menjar, etc. En definitiva, arribar a personalitzar la nostra alimentació. Cada mes es fan 1.000 milions de recerques de receptes a Google.
5. Begudes
E-commerce, apps, realitat augmentada, etc. estan impactant en el sector de les begudes de forma genèrica. En la indústria del vi, els drons, sensors i big data estan adquirint una gran rellevància, optimitzant el cultiu i la collita, i transformat lexperiència del consumidor (noves apps per descobrir, comprar, maridar i vendre vins, etc.).
6. Pagaments
Pagar amb efectiu o targeta ja és del segle passat. Segons la National Restaurant Association, el pagament mitjançant mòbil al sector de la restauració es multiplicarà per 8 en els propers dos anys, ascendint a 27,5 bilions de dòlars al 2016. A tall dexemple, un 14% de totes les transaccions de Starbucks procedeixen de la seva app.
Aquests són els sis punts que ens porten cap a la tecnologia. Sens dubte, en un món tan connectat i tecnològic, cal estar preparats per a les noves tendències. Avís a navegants!