Més enllà de les tendències
Aquest mes us vull parlar del món de la moda. Febrer és un dels mesos més importants en aquesta indústria, ja que se celebren les principals passarelles de moda i podem veure les peces i colors que seran tendència en la propera temporada de tardor-hivern. En pocs dies reps moltíssima informació i el teu cap acaba atabalat de veure tanta roba destils diferents. La llàstima és que aquesta roba surt a la venda sis mesos després però per als que ara no ens podem permetre gastar-nos un dineral en aquestes exclusives marques de passarella, tenim la sort de poder comprar unes imitacions boníssimes a les botigues del grup Inditex o Mango, conegudes com les fast clothes.
Aquests dos grups han crescut de manera brutal, sobretot Inditex (Zara). Lestratègia de vendes del senyor Amancio Ortega no pot ser més encertada: copiar les peces més impactants que shan vist a les passarelles i, quinze dies després, ja les pots trobar a les seves botigues a un preu molt més econòmic. El que fa Ortega té sentit. Òbviament no és el mateix teixit ni tampoc portes la marca, però he de reconèixer que sóc la primera que cau en aquesta trampa. Per què has desperar sis mesos a tenir aquell vestit que tagrada si a Zara en pots trobar un de semblant per 30 euros?
Aquesta estratègia i els nous temps digitals estan provocant que els grans dissenyadors es replantegin el paper de les passarelles. Quan no existien els mitjans digitals ni els smartphones la collecció dun dissenyador la veies al cap dun temps en una revista especialitzada i tinformaves de la tendència que seria moda en uns mesos, però ara la immediatesa és clau en la nostra vida i estem permanentment connectats a tot el que passa. Tenen sentit les passarelles en lactualitat? Aquesta pregunta també ens la podríem fer amb els mitjans de paper. En un món totalment digitalitzat, qui compra un diari en paper o una revista? La resposta és clau: les persones que creuen en la qualitat.
Aquests dos grups han crescut de manera brutal, sobretot Inditex (Zara). Lestratègia de vendes del senyor Amancio Ortega no pot ser més encertada: copiar les peces més impactants que shan vist a les passarelles i, quinze dies després, ja les pots trobar a les seves botigues a un preu molt més econòmic. El que fa Ortega té sentit. Òbviament no és el mateix teixit ni tampoc portes la marca, però he de reconèixer que sóc la primera que cau en aquesta trampa. Per què has desperar sis mesos a tenir aquell vestit que tagrada si a Zara en pots trobar un de semblant per 30 euros?
Aquesta estratègia i els nous temps digitals estan provocant que els grans dissenyadors es replantegin el paper de les passarelles. Quan no existien els mitjans digitals ni els smartphones la collecció dun dissenyador la veies al cap dun temps en una revista especialitzada i tinformaves de la tendència que seria moda en uns mesos, però ara la immediatesa és clau en la nostra vida i estem permanentment connectats a tot el que passa. Tenen sentit les passarelles en lactualitat? Aquesta pregunta també ens la podríem fer amb els mitjans de paper. En un món totalment digitalitzat, qui compra un diari en paper o una revista? La resposta és clau: les persones que creuen en la qualitat.