LAVE (també) arriba a Cambrils
Després de tants anys de retards semblava impossible que fos veritat, però des duns dies abans de Nadal lAVE ja arriba a lestació de Perafort - La Secuita, oficialment batejada com a estació del Camp de Tarragona, un nom de circumstàncies geopolítiques que farà poca fortuna entre els camptarragonins. Ja ens podem desplaçar fins a Madrid en menys de tres hores de recorregut oficial i prop de quatre si comptem els 20-25 minuts de cotxe que hi ha de Tarragona, Reus o Cambrils fins a lestació, i el petit marge de seguretat amb 10 minuts nhi ha prou amb què convé arribar abans de lhora de sortida. Però tot i així, lAVE és un competidor avantatjós de lavió, especialment del pont aeri: menys temps per arribar al centre de Madrid, més econòmic i, sobretot, molt més còmode.
De fet, però, lAVE ja fa algun temps que és un mitjà de transport útil per als habitants del Camp de Tarragona. Concretament, des que va arribar a Lleida. A poc a poc i sense fer gaire soroll, sha anat ampliant el nombre de gent que assumia lhora de viatge fins a lestació de Lleida en lloc de la mateixa hora o més, qui ho sap mai? fins a laeroport del Prat. Agafar lAVE a Lleida potser suposava un estalvi de temps mínim, però tasseguraves que el comboi sortia a lhora, sense retards cosa que no es pot dir, i cada cop menys, dels avions i guanyaves en comoditat i preu. Fins i tot ara que lAVE arriba a Perafort - La Secuita, ja hi ha qui ha fet càlculs i afirma que als barcelonins els surt més a compte venir fins a casa nostra que no anar al Prat de Llobregat.
No hi ha dubte que estem davant dun mitjà de transport revolucionari, que en poc temps farà canviar de debò la nostra estructura de relacions socials, professionals i fins i tot familiars, de la mateixa manera com en els anys noranta del segle passat ho ha fet entre madrilenys i andalusos, i totes les ciutats mitjanes i grans que hi ha entre la capital de lEstat i Sevilla. Igual com ara hi ha 10.000 camptarragonins oficialment, però segur que en realitat el nombre és superior que cada dia van en tren a Barcelona a treballar, no trigarem gaire a trobar-nos amb gent que fa el mateix a Madrid. Potser no cada dia, però sí que el nou mitjà de comunicació obre unes interessants perspectives per als professionals amb negoci propi o fins i tot per a assalariats dalta especialització que poden desenvolupar una part important de la feina des de casa.
Aquests dies la premsa provincial publica algunes cartes de tarragonins indignats que es queixen del fet que lestació no estigui dins del nucli urbà i també cartes de camptarragonins en general que clamen per la manca dinfraestructures (bones comunicacions) i serveis (taxis, autobusos) per arribar fins a la nova estació. Aquests darrers tenen tota la raó i no ens hem destar de retreure als polítics als dara i als dabans la seva responsabilitat, però cal dir clarament que va ser tot un encert situar lestació fora de la ciutat de Tarragona. En aquest cas, els que es queixen són uns insolidaris amb la resta de camptarragonins que tota la vida han hagut dagafar el cotxe o algun mitjà de transport públic si volien pujar a lestació de Tarragona. Ara tots haurem de fer el mateix, però amb la diferència que la nova estació haurà previst uns bons espais per a laparcament de vehicles, com dono per suposat. Es pot discutir si lestació havia destar més a prop de Reus o de Valls, però és innegable que fins i tot en lemplaçament actual és més còmode per als cambrilencs, i gairebé per a tots els camptarragonins, que no pas lactual i obsoleta estació de la Renfe al passeig Marítim de Tarragona. Només cal fer la prova dintentar arribar-hi, i aparcar, qualsevol dia feiner a les 8 del matí.
De fet, però, lAVE ja fa algun temps que és un mitjà de transport útil per als habitants del Camp de Tarragona. Concretament, des que va arribar a Lleida. A poc a poc i sense fer gaire soroll, sha anat ampliant el nombre de gent que assumia lhora de viatge fins a lestació de Lleida en lloc de la mateixa hora o més, qui ho sap mai? fins a laeroport del Prat. Agafar lAVE a Lleida potser suposava un estalvi de temps mínim, però tasseguraves que el comboi sortia a lhora, sense retards cosa que no es pot dir, i cada cop menys, dels avions i guanyaves en comoditat i preu. Fins i tot ara que lAVE arriba a Perafort - La Secuita, ja hi ha qui ha fet càlculs i afirma que als barcelonins els surt més a compte venir fins a casa nostra que no anar al Prat de Llobregat.
No hi ha dubte que estem davant dun mitjà de transport revolucionari, que en poc temps farà canviar de debò la nostra estructura de relacions socials, professionals i fins i tot familiars, de la mateixa manera com en els anys noranta del segle passat ho ha fet entre madrilenys i andalusos, i totes les ciutats mitjanes i grans que hi ha entre la capital de lEstat i Sevilla. Igual com ara hi ha 10.000 camptarragonins oficialment, però segur que en realitat el nombre és superior que cada dia van en tren a Barcelona a treballar, no trigarem gaire a trobar-nos amb gent que fa el mateix a Madrid. Potser no cada dia, però sí que el nou mitjà de comunicació obre unes interessants perspectives per als professionals amb negoci propi o fins i tot per a assalariats dalta especialització que poden desenvolupar una part important de la feina des de casa.
Aquests dies la premsa provincial publica algunes cartes de tarragonins indignats que es queixen del fet que lestació no estigui dins del nucli urbà i també cartes de camptarragonins en general que clamen per la manca dinfraestructures (bones comunicacions) i serveis (taxis, autobusos) per arribar fins a la nova estació. Aquests darrers tenen tota la raó i no ens hem destar de retreure als polítics als dara i als dabans la seva responsabilitat, però cal dir clarament que va ser tot un encert situar lestació fora de la ciutat de Tarragona. En aquest cas, els que es queixen són uns insolidaris amb la resta de camptarragonins que tota la vida han hagut dagafar el cotxe o algun mitjà de transport públic si volien pujar a lestació de Tarragona. Ara tots haurem de fer el mateix, però amb la diferència que la nova estació haurà previst uns bons espais per a laparcament de vehicles, com dono per suposat. Es pot discutir si lestació havia destar més a prop de Reus o de Valls, però és innegable que fins i tot en lemplaçament actual és més còmode per als cambrilencs, i gairebé per a tots els camptarragonins, que no pas lactual i obsoleta estació de la Renfe al passeig Marítim de Tarragona. Només cal fer la prova dintentar arribar-hi, i aparcar, qualsevol dia feiner a les 8 del matí.