L'absurditat d'un tren-tramvia
Quines persones disposaran del temps suficient per destinar una hora o més de trajecte com a mínim per arribar a Tarragona?
No donava crèdit a la notícia de que es vol fer un tren-tramvia a l’antiga via del tren entre Cambrils i Tarragona. I explicaré el perquè. Trobo un absurd i un sense sentit fer un estudi i gastar-se els diners de tots els contribuents en constatar una obvietat o, el que és pitjor, en justificar un sense sentit. Ni més ni menys que 460.000 euros.
Ho explico en els següents punts:
1. Ja disposem d’un tren que va des de Cambrils a Tarragona en pocs minuts.
2. Tenim ni més ni menys que una autopista, una autovia, una carretera nacional i un combinat de carretera de la Diputació i autovia per arribar a Tarragona.
3. Només cal veure els padrons dels habitants de cada població per veure si hi ha o no una massa crítica per mantenir una infraestructura tan cara.
4. Estem al segle XXI i l’Administració encara pensa com al segle XVIII. Avui en dia, hi han moltes formes noves de transport.
5. Quines persones disposaran del temps suficient per destinar una hora o més de trajecte com a mínim per arribar a Tarragona? Pensem que 11 parades a 4 minuts per parada son 44 minuts; si li sumem el temps del transport, ens anem a més d’un hora de trajecte.
6. Per què volen que la població i visitants de Cambrils marxin de la nostra població a comprar a Tarragona? I permetin que dubti que els habitants de Tarragona vinguin amb aquest tren-tramvia a Vila-seca o Cambrils, doncs disposen de 6 alternatives diferents de venir en 10 minuts que no pas en més d’una hora.
Respecte a la connexió amb Reus, quin problema tenen els autobusos o inclús vehicles elèctrics per connectar ambdues poblacions que només els separen pocs minuts?
I per acabar, per què no es demanen més trens i autobusos amb més freqüència horària? I d’aquesta manera quedarien més que cobertes les connexions del Baix Camp amb un cost per tots nosaltres que no superaria ni una quarta part del que costarà fer i mantenir un tren-tramvia.
I no parlem dels problemes acústics, de seguretat i mediambientals que suposaria la implantació d’aquest tren-tramvia. Ni del fet que, evidentment, no es poden aprofitar les mateixes vies.
Tenim l’exemple de Salou com a bona gestió de l’assumpte, que ja té projectat un pàrquing a la zona central del poble per substituir les antigues vies.
I així, tindrem uns municipis sense barreres amb la trama urbana connectada i normalitzada.