Qualitat turística
Quan llegiu aquest comentari ens trobrarem en el punt central de la campanya turística. El moment culminant que no el millor de la temporada, amb milers de visitants que omplen els nostres carrers i les nostres platges. Són els dies en què es jutja la nostra capacicitat de resposta com a municipi turístic.
Les banderes blaves que reben les nostres platges i el nostre port són un al·licient per continuar treballant en la seva millora. Lobjectiu ha de ser aconseguir una Q de Qualitat per a tot el litoral cambrilenc. No sé si existeix cap distinció daquestes ni qui la dóna, però tant se val, nosaltres mateixos ens hem de posar els paràmetres i situar el llistó on nosaltres considerem que ha de fixar-se el nivell de serveis que volem donar.
Sempre hem dit que les nostres platges són la gallina dels ous dor que hem de cuidar i mimar perquè delles en depèn bona part del futur del sector. No encetaré aquí un altre capítol de letern debat del turisme de sol i platja, ja nhem parlat molt i el que penso és que cal parlar-ne menys i actuar més.
En aquest sentit, fa poques setmanes el govern central va aprovar un paquet de mesures destinades a la millora del sector turístic. El seu màxim responsable, a banda del ministre Montilla, és un altre català, Raimon Martínez Fraile, i mexplicava les grans possibilitats que hi ha per fer millores en els pobles turístics des de molts àmbits, tant públics com privats. Segurament hi ha alguna iniciativa local que es podria finançar amb diners daquest pla, que també contempla ajuts importants per al sector privat per modernitzar els negocis i per altres capítols.
Entre les novetats daquest any hi ha els cartells explicatius sobre les praderies de posidònies que tenen les nostres platges. Fa temps que altres indrets del litoral dels Països Catalans tenen aquests panells informatius i que, a més de demanar respecte pel medi natural, ajuden a explicar la qualitat de la nostra platja. Tot el que és informació és bo i per això si a les dutxes hi posem alguna anotació sobre lús racional de laigua, doncs encara millor. El que no veig de cap manera és que alguna daquestes informacions sigui, com he llegit en algun lloc, per anunciar que la utilització dalgun daquests serveis té un cost econòmic. No em sembla un bon camí.
En canvi sí que fóra bo importar, com també he vist publicat, la figura de linspector o lobservador de platja. La persona que vetlla tot el dia perquè tots els serveis que sofereixen a la platja funcionin adequadament i informi de seguida de qualsevol situació que requereixi una actuació especial. Fa temps que hi dono tombs i alguna vegada he intentat comunicar alguna incidència en alguna de les nostres platges i no he sabut on fer-ho. Aquesta persona o persones, perquè al nostre terme no faríem res amb una de sola a més de controlar seria un termòmetre per mesurar lopinió de la gent sobre el servei i la qualitat de cada platja.
Són idees al vol per anar pegant-hi fanalada per si nhi ha alguna que pot servir.