Creuers de proximitat
I qui defensa el sector de la pesca, la conservació marina i la salut dels residents?
En llocs com Venècia, Santorini i Barcelona es mantenen agres disputes per la degradació, la massificació turística i per a reduir la visita de creuers mentre els governants neden —salvant la seva roba— i aquí sembla que cau un altre mannà del cel, encara que sigui enverinat amb l'augment de vaixells d'embarcament a Tarragona. Les xifres contrastades pels experts de Exeter i Girona, en un estudi sobre l'entorn i la salut publicat en 'Marine Pollution Bulletin' afirmen que un creuer contamina amb una petjada de carboni superior a 12.000 automòbils. Al Mediterrani, les emissions d'aquestes naus i transbordadors suposen el 10% de tot el planeta. Aquesta és una mar relativament petita, amb trànsit molt intens, pèrdua de biodiversitat i pesca. Tarragona ha donat llum verda a l'acceptació d'aquestes maleïdes tones de CO₂ i altres tantes substàncies com òxids de sulfur, òxids de nitrogen i el sutge de les xemeneies amb una altíssima concentració similar a la de Pequín i Santiago de Xile. Sumin una altra tona d'escombraries diàries incinerades i eliminades a la mar i l'abocament d'aigües fecals i químiques. Estem dient amén a aquestes cantarelles que cadascú aplica com més li convé sobre sostenibilitat, energies renovables i compromís ambiental. Un cant a la incoherència. Poques banderes blaves a les platges podran exhibir-se i això implica una sentència per a l'anomenat destí familiar que mai ha pogut superar l'estigma del turisme de borratxera.
I qui defensa el sector de la pesca, la conservació marina i la salut dels residents? Sense haver resolt el problema de la professionalització i els salaris en l'hostaleria, això és el que tenim: visitants que per una mitjana de 18 euros gastats en excursions i menuderies, descarreguen totes aquestes escombraries a la nostra llar. De debò mana l'economia? Llavors, per què no milloren les condicions dels treballadors locals que consumeixen i aporten molt més que els passatgers?
Aquells que critiquen l'explotació tèxtil a Àsia, ignoren que quan els turistes gaudeixen a bord estan sostenint l'abús de companyies sota banderes no comunitàries que no cotitzen als treballadors de països deprimits, obligant-los a pagar comissions pel contracte, assegurances privades i els viatges al seu país d'origen. Establint la normalitat de la fam per a demà i no els falten candidats necessitats d'aquest pa per a avui. Quan venen aquesta projecció de futur per a la internacionalització de Tarragona, ometen els perjudicis irreversibles i compleixen els seus objectius empresarials ignorant els debats de la Cimera del Clima. Que fan els vaixells turístics a Tarragona i Barcelona?, carregar milions de tones de la nostra aigua.
Per cert, en la majoria d'aquestes companyies navals no volen treballadors nacionals, racisme a la porta de casa.
Si s'em permet la ironia el que he vist aquest estiu, nedant al Cap de Sant Pere són "creuers de proximitat".
En altres paraules, assisteixi en primera línia a l'agonia de la nostra costa i mengi vostè merda, milions de mosques no poden estar equivocades.
I qui defensa el sector de la pesca, la conservació marina i la salut dels residents? Sense haver resolt el problema de la professionalització i els salaris en l'hostaleria, això és el que tenim: visitants que per una mitjana de 18 euros gastats en excursions i menuderies, descarreguen totes aquestes escombraries a la nostra llar. De debò mana l'economia? Llavors, per què no milloren les condicions dels treballadors locals que consumeixen i aporten molt més que els passatgers?
Aquells que critiquen l'explotació tèxtil a Àsia, ignoren que quan els turistes gaudeixen a bord estan sostenint l'abús de companyies sota banderes no comunitàries que no cotitzen als treballadors de països deprimits, obligant-los a pagar comissions pel contracte, assegurances privades i els viatges al seu país d'origen. Establint la normalitat de la fam per a demà i no els falten candidats necessitats d'aquest pa per a avui. Quan venen aquesta projecció de futur per a la internacionalització de Tarragona, ometen els perjudicis irreversibles i compleixen els seus objectius empresarials ignorant els debats de la Cimera del Clima. Que fan els vaixells turístics a Tarragona i Barcelona?, carregar milions de tones de la nostra aigua.
Per cert, en la majoria d'aquestes companyies navals no volen treballadors nacionals, racisme a la porta de casa.
Si s'em permet la ironia el que he vist aquest estiu, nedant al Cap de Sant Pere són "creuers de proximitat".
En altres paraules, assisteixi en primera línia a l'agonia de la nostra costa i mengi vostè merda, milions de mosques no poden estar equivocades.