Un servei eficaç: loficina local del consumidor
Suposo que el fet que no resideixi al poble tot lany fa que desconegui alguns dels serveis que sofereixen als ciutadans, tot i que Revista Cambrils Diari Digital et permet estar al dia et trobis on et trobis, però sempre hi ha coses que no controles. Per això aquesta columna la voldria dedicar a lOficina Municipal dInformació al Consumidor (lOMIC) amb qui he tingut contacte aquests últims mesos.
Hi vaig anar a parar després duna consulta a la Policia Local sobre una estafa realitzada a una persona gran per uns suposats empleats duna empresa de gas que cobraven unes quantitats elevades per uns serveis que no prestaven. El bon amic Muñoz em va comentar que no era la primera consulta, no denúncia, que li feien en pocs dies sobre el mateix tipus dactuació i sobre la mateixa empresa, i que això sol passar sovint a les grans ciutats durant lhivern, però que a lestiu es trasllada a les zones turístiques on hi ha més activitat. La denúncia penal, em va explicar, costa molt que tiri endavant perquè a la víctima li fan firmar un pressupost i una factura, per la qual cosa és molt difícil denxampar-los perquè ho tenen tot molt ben estudiat. Així les coses, lúnica via que podíem explorar era consultar loficina del consumidor per si hi havia alguna possibilitat dengegar alguna acció.
Així ho vaig fer i en poques hores la persona que atén a lOMIC no només em va informar del que podia fer sinó que allí mateix vam omplenar la paperassa per reclamar a lempresa estafadora la devolució immediata dels diners cobrats de manera fraudulenta. Va ser una atenció cordial i molt professional que va resoldre en poc temps el gran neguit que havia generat aquest fet lamentable. Va ser una actuació, em van comentar, molt protocol·litzada, és a dir, prevista per a aquestes situacions, però que evidentment el comú dels mortals desconeixem i no sabem com reaccionar i com afrontar uns fets com aquests.
En poques setmanes lempresa implicada, de fora de les nostres comarques, va respondre acceptant la petició feta a través de lOMIC i que estava disposada a tornar els diners cobrats per una inspecció de gas que no li corresponia i per una actuació incorrecta (bé, això no ho deia, però es podia desprendre de la seva resposta). Així les coses, ho vaig fer saber a la mateixa persona de loficina que mhavia assessorat la primera ocasió tant per agrair-li els consells, com per consultar-li la forma dactuar per recuperar efectivament la quantitat estafada. A dia davui, no sense alguna peripècia per cobrar, les coses shan solucionat i sha passat plana duna situació molt desagradable.
El fet de reflectir-ho en aquesta Fanalada és doble. En primer lloc, per agraïment al servei, però també per contribuir a donar-lo a conèixer, perquè mhe trobat molta gent amb la qual he comentat els fets que desconeixia que a casa nostra existís un servei daquestes característiques i que funcionés duna manera tan eficient. A més a més, també voldria que servís perquè ens animéssim a reclamar sempre que considerem que un servei que ens han prestat, ja sigui una institució pública o una empresa privada, no respon a les característiques que creiem que hauria de tenir. No dubtem en exercir els nostres drets, entitats com lOMIC tenen els coneixements i el personal adequat per orientar-nos i assessorar-nos en un àmbit molt complex que desconeixem.
Un altre dia parlarem de la impunitat amb què es mouen aquestes empreses alegals.
Josep Capella és periodista
Hi vaig anar a parar després duna consulta a la Policia Local sobre una estafa realitzada a una persona gran per uns suposats empleats duna empresa de gas que cobraven unes quantitats elevades per uns serveis que no prestaven. El bon amic Muñoz em va comentar que no era la primera consulta, no denúncia, que li feien en pocs dies sobre el mateix tipus dactuació i sobre la mateixa empresa, i que això sol passar sovint a les grans ciutats durant lhivern, però que a lestiu es trasllada a les zones turístiques on hi ha més activitat. La denúncia penal, em va explicar, costa molt que tiri endavant perquè a la víctima li fan firmar un pressupost i una factura, per la qual cosa és molt difícil denxampar-los perquè ho tenen tot molt ben estudiat. Així les coses, lúnica via que podíem explorar era consultar loficina del consumidor per si hi havia alguna possibilitat dengegar alguna acció.
Així ho vaig fer i en poques hores la persona que atén a lOMIC no només em va informar del que podia fer sinó que allí mateix vam omplenar la paperassa per reclamar a lempresa estafadora la devolució immediata dels diners cobrats de manera fraudulenta. Va ser una atenció cordial i molt professional que va resoldre en poc temps el gran neguit que havia generat aquest fet lamentable. Va ser una actuació, em van comentar, molt protocol·litzada, és a dir, prevista per a aquestes situacions, però que evidentment el comú dels mortals desconeixem i no sabem com reaccionar i com afrontar uns fets com aquests.
En poques setmanes lempresa implicada, de fora de les nostres comarques, va respondre acceptant la petició feta a través de lOMIC i que estava disposada a tornar els diners cobrats per una inspecció de gas que no li corresponia i per una actuació incorrecta (bé, això no ho deia, però es podia desprendre de la seva resposta). Així les coses, ho vaig fer saber a la mateixa persona de loficina que mhavia assessorat la primera ocasió tant per agrair-li els consells, com per consultar-li la forma dactuar per recuperar efectivament la quantitat estafada. A dia davui, no sense alguna peripècia per cobrar, les coses shan solucionat i sha passat plana duna situació molt desagradable.
El fet de reflectir-ho en aquesta Fanalada és doble. En primer lloc, per agraïment al servei, però també per contribuir a donar-lo a conèixer, perquè mhe trobat molta gent amb la qual he comentat els fets que desconeixia que a casa nostra existís un servei daquestes característiques i que funcionés duna manera tan eficient. A més a més, també voldria que servís perquè ens animéssim a reclamar sempre que considerem que un servei que ens han prestat, ja sigui una institució pública o una empresa privada, no respon a les característiques que creiem que hauria de tenir. No dubtem en exercir els nostres drets, entitats com lOMIC tenen els coneixements i el personal adequat per orientar-nos i assessorar-nos en un àmbit molt complex que desconeixem.
Un altre dia parlarem de la impunitat amb què es mouen aquestes empreses alegals.
Josep Capella és periodista