Opinió

Cambrils capitaleja

De tant en tant la casa gran em dóna alguna alegria. Si recordeu l’anterior “Sense il·lustracions” (publicat a l’abril), parlava de la senyalització de les noves entrades a Cambrils per la nova A-7, que eren confuses. Doncs bé, sigui com sigui (sigui perquè ja ho tenien pensat d’arreglar o sigui perquè es van llegir l’article i els va fer pensar) han canviat la senyalització i s’han fet servir les indicacions cardinals que s’usen en la majoria de ciutats (Cambrils est i Cambrils oest).

Amb aquesta nova senyalització Cambrils ja ha cobrat certa entitat com a ciutat, que per demografia òbviament ja té. Cambrils capitaleja, però moltes vegades (és una sensació personal) erra el tret. Cambrils és una ciutat turística, ja ho sabem, però també ha de ser una ciutat per als seus habitants i els ciutadans tenim la sensació, molt sovint, que a l’Ajuntament només pensen en els turistes. Quan deia que Cambrils capitaleja em referia, entre d’altres coses (que avui per manca d’espai no tocaré), a les solucions que s’han donat recentment al gran problema de l’aparcament: intentar colgar el poble de zones blaves (i quan dic “poble” em refereixo tan a la Vila com a la Platja), com es veu en moltes ciutats turístiques de la costa, com Vilanova o Sitges. Per una banda, hi havia la intenció de crear zones blaves a diferents carrers de la Vila, que, després de l’oposició veïnal, s’ha acabat en només dos carrers: el de Pere III i el de Jacint Verdaguer. La cosa és, ja surt a compte tenir llogat un vigilant només per a aquests dos carrers? Voleu dir que donarà prous beneficis per pagar el sou al vigilant i per al manteniment dels parquímetres?

D’alta banda, a la Platja s’han creat més zones blaves dins del barri del Port, però també a la zona que va des del Regueral fins al Pi Rodó. No ho sé, però sembla que la creació del carril bici per sota del passeig (a la resta en direcció Salou el carril bici passa per damunt del passeig, com sembla lògic) ha estat una excusa per treure tot l’aparcament (que també era de zona blava) en aquesta banda de passeig i poder ampliar-la a gran part dels carrers de la zona. Entenc que en temps de crisi, sobretot de la crisi immobiliària (amb tota la pèrdua de beneficis que el sector aportava a l’Ajuntament) s’hagin de buscar noves solucions recaptatòries, però, vaja, potser caldria buscar solucions més creatives, perquè la zona blava també pot anar en detriment del comerç i l’hostaleria, perquè qui vingui, posa per cas, amb la intenció de fer un gelat a la Platja i tombar per les botigues, si li escuren massa la butxaca amb el parquímetre potser s’ho pensarà dos camins i una altra vegada se n’anirà a Salou. O el que ve a passar el dia, per anar a la platja, anar a dinar o a tombar, haurà d’estar pendent d’anar renovant el tiquet del parquímetre i al final s’avorrirà i fotrà el camp.

Per cert, sabíeu que es deneguen les Targetes Resident per a les zones blaves a les furgonetes? Com a mínim a una Citroën Jumpy. I dic jo, no fa el mateix “bulto” que un d’aquests vehicles monovolum que s’han posat tan de moda últimament amb què algunes mames porten la canalla al col·legi i després s’estan fent-la petar hores i hores amb el cotxe mal aparcat amb la doble intermitència posada? Per cert que una Citroën Jumpy fa la mateixa llargada que un d’aquests monovolums com el Citroën C8. A aquests també els deneguen la targeta? Quin misteri!

Valgui per qui li valgui.