Zones blaves (II)
El mes passat feia unes reflexions sobre el Barri Antic. Aquest mes, surto del barri, per passejar per la Pallissa i pel Port.
La Pallissa, comprèn dos carrers: el Jacint Verdaguer i el Pere III. Sha de tenir en compte que aviat sobrirà el carrer del Sindicat, que em sembla que es dirà carrer de lOli i que comportarà un augment importantíssim de veïns i, per tant, de cotxes.
Actualment, els veïns que han de deixar el cotxe al carrer disposen de molt poc espai. Si a més a més els ho pinten tot de blau, on aparcaran?
LAjuntament argumenta que amb el macroaparcament que es farà sota la carretera Nacional 340 i laltre aparcament que quedarà al carrer de lOli, nhi haurà prou per a tots.
Potser sí, però de moment encara està per veure i les zones blaves ja estan pintades.
El segon argument és que volen revitalitzar el Mercat Municipal i aquest mercat, senyors meus, és per al veïnat dels barris que lenvolten, i dubto molt que ningú de fora agafi el cotxe per venir a comprar-hi.
Resumint, la zona blava de la Pallissa em sembla fins i tot perjudicial, ho venguin com ho venguin.
El barri del Port és una altra cosa. Allí, la gent, del comerç i particulars, tenen interessos del tot diferents i encara que el comerç doni vida, no sha doblidar la gent que hi viu. En aquest cas, crec que es podrien negociar un nombre de zones blaves a canvi duna targeta de franc per als residents del barri, ja que els comerços ja tenen habilitades zones de càrrega i descàrrega i un aparcament soterrat a la façana del port, un altre a la plaça de darrere de lHotel Port Eugeni i el que es preveu al solar de lantic Pòsit. Que els carrers no són de tothom? Tan dolents són la gent del poble? Amb bona voluntat es poden fer les coses sense perjudicar ningú.
Joan Carles és membre de lAssociació El Portal
La Pallissa, comprèn dos carrers: el Jacint Verdaguer i el Pere III. Sha de tenir en compte que aviat sobrirà el carrer del Sindicat, que em sembla que es dirà carrer de lOli i que comportarà un augment importantíssim de veïns i, per tant, de cotxes.
Actualment, els veïns que han de deixar el cotxe al carrer disposen de molt poc espai. Si a més a més els ho pinten tot de blau, on aparcaran?
LAjuntament argumenta que amb el macroaparcament que es farà sota la carretera Nacional 340 i laltre aparcament que quedarà al carrer de lOli, nhi haurà prou per a tots.
Potser sí, però de moment encara està per veure i les zones blaves ja estan pintades.
El segon argument és que volen revitalitzar el Mercat Municipal i aquest mercat, senyors meus, és per al veïnat dels barris que lenvolten, i dubto molt que ningú de fora agafi el cotxe per venir a comprar-hi.
Resumint, la zona blava de la Pallissa em sembla fins i tot perjudicial, ho venguin com ho venguin.
El barri del Port és una altra cosa. Allí, la gent, del comerç i particulars, tenen interessos del tot diferents i encara que el comerç doni vida, no sha doblidar la gent que hi viu. En aquest cas, crec que es podrien negociar un nombre de zones blaves a canvi duna targeta de franc per als residents del barri, ja que els comerços ja tenen habilitades zones de càrrega i descàrrega i un aparcament soterrat a la façana del port, un altre a la plaça de darrere de lHotel Port Eugeni i el que es preveu al solar de lantic Pòsit. Que els carrers no són de tothom? Tan dolents són la gent del poble? Amb bona voluntat es poden fer les coses sense perjudicar ningú.
Joan Carles és membre de lAssociació El Portal