Com fer publicitat a Internet
Actualment qualsevol empresa que vol portar endavant una campanya de publicitat no pot deixar de banda Internet com a plataforma de promoció dels seus productes i serveis. En aquest sentit, el tot poderós Google ha dissenyat un programari específic que permet accedir al mercat publicitari no només a les grans companyies o agències de publicitat, sinó també a qualsevol particular que en un moment donat necessiti promoures. Per posar un exemple, imaginem-nos que som un petit taller de reparació de cotxes en un poble recòndit de la Catalunya interior, on a banda del treball diari com a taller mecànic, també ens dediquem a la reparació i condicionament de cotxes antics. En un moment donat ens interessa fer publicitat daquest servei tan específic, però ens trobem amb el problema de com fer arribar el nostre missatge a un mercat molt reduït i dispers. A més, no disposem de gaire efectiu i sens fa impensable gastar-nos diners en la publicació danuncis en revistes especialitzades. Davant aquest panorama, Internet pot ser el mitjà més adequat i efectiu per promocionar el nostre servei de reparació de cotxes antics. Lestratègia a seguir seria en primer lloc crear una web molt senzilla explicant les característiques bàsiques del nostre negoci mostrant clarament la manera que els clients poden contactar amb nosaltres. En el cas dels cotxes antics seria una bona idea dedicar un espai per mostrar casos dèxit amb fotografies de vehicles reparats al nostre taller. Fet això, caldria activar una compte Adwords de Google i ingressar uns quants euros que ens permetin començar a jugar amb aquest sistema. En poques hores podem tenir actives diverses campanyes i rebre a la nostra web les primeres visites de clients.
LAdwords és un sistema intel·ligent que dirigeix i orienta la publicitat als interlocutors que amb major probabilitat poden acabar sent consumidors dun determinat anunci. Suposem que algú està cercant informació dun Ford del 33 i nosaltres hem activat un anunci relatiu a la reparació de cotxes antics daquesta o daltres marques. LAdwords mostrarà automàticament aquesta publicitat a lusuari perquè possiblement és del seu interès. Si acaba clicant sobre lanunci fa cap a la nostra pàgina web i daquesta manera captem latenció dun possible client. Com a anunciants podem establir quants euros ens volem gastar diàriament en cada campanya. Sens repercuteix un cost cada cop que un client acaba clicant sobre el nostre anunci que pot aparèixer un nombre il·limitat de vegades sempre que no sexhaureixi el pressupost diari. El cost de lanunci el determinem també nosaltres tenint en compte els preus dels anuncis de la competència. Si ens interessa sortir més amunt dels anuncis daltres tallers que també reparen cotxes antics, haurem destar disposats a perdre més diners cada cop que algun client ens cliqui. Tot plegat sembla una mica complicat però es tracta danar practicant amb leina i veure de mica en mica quina és lefectivitat dels nostres anuncis tot variant les paraules claus i els missatges que hi apareixen. Cal començar amb pressupostos diaris petits, perquè val més la pena invertir temps i audàcia en dissenyar bones campanyes que assignar quantitats altes per anunci clicat. LAdwords combinat amb el Google Analytics són una bona aliança per mesurar limpacte de les campanyes així com els ingressos obtinguts amb elles. També es poden definir objectius i fer-ne una posterior anàlisi per comprovar lefectivitat de la nostra web en termes de facilitat dús. De fet, les possibilitats són infinites.
http://adwords.google.es
Jordi Moreno és enginyer informàtic
LAdwords és un sistema intel·ligent que dirigeix i orienta la publicitat als interlocutors que amb major probabilitat poden acabar sent consumidors dun determinat anunci. Suposem que algú està cercant informació dun Ford del 33 i nosaltres hem activat un anunci relatiu a la reparació de cotxes antics daquesta o daltres marques. LAdwords mostrarà automàticament aquesta publicitat a lusuari perquè possiblement és del seu interès. Si acaba clicant sobre lanunci fa cap a la nostra pàgina web i daquesta manera captem latenció dun possible client. Com a anunciants podem establir quants euros ens volem gastar diàriament en cada campanya. Sens repercuteix un cost cada cop que un client acaba clicant sobre el nostre anunci que pot aparèixer un nombre il·limitat de vegades sempre que no sexhaureixi el pressupost diari. El cost de lanunci el determinem també nosaltres tenint en compte els preus dels anuncis de la competència. Si ens interessa sortir més amunt dels anuncis daltres tallers que també reparen cotxes antics, haurem destar disposats a perdre més diners cada cop que algun client ens cliqui. Tot plegat sembla una mica complicat però es tracta danar practicant amb leina i veure de mica en mica quina és lefectivitat dels nostres anuncis tot variant les paraules claus i els missatges que hi apareixen. Cal començar amb pressupostos diaris petits, perquè val més la pena invertir temps i audàcia en dissenyar bones campanyes que assignar quantitats altes per anunci clicat. LAdwords combinat amb el Google Analytics són una bona aliança per mesurar limpacte de les campanyes així com els ingressos obtinguts amb elles. També es poden definir objectius i fer-ne una posterior anàlisi per comprovar lefectivitat de la nostra web en termes de facilitat dús. De fet, les possibilitats són infinites.
http://adwords.google.es
Jordi Moreno és enginyer informàtic