Ja som una mica menys el puto Sud
A començament daquest mes ens arribava una grata notícia, la integració tarifària en el transport públic només en autobús urbà i interurbà, és clar al Camp de Tarragona i les Terres de lEbre. Aquesta és una molt bona notícia per a tots els viatgers de lara ja una mica menys puto Sud, els últims en tot la integració ja sha fet a les comarques gironines i lleidatanes, i, no cal dir-ho, a les barcelonines, que fa anys que gaudeixen de la integració tarifària i que ens passen la mà per la cara en transport públic (Ferrocarrils de la Generalitat, Metro, Rodalies de Renfe, Tramvia...). Bé, doncs, per fi els viatgers de qualsevol indret de les nostres comarques podran viatjar a qualsevol altre lloc amb un mateix títol de transport i fer un màxim de tres transbordaments per arribar a la seva destinació només en autobús, insisteixo.
El territori sha dividit en 5 zones i el viatger podrà triar entre les modalitats de targetes segons el trajecte que acostumi a fer (1 zona per moures dins duna sola zona, 2 zones per moures per dues zones i 3 zones per moures per tres zones o més). De moment només sha posat en marxa la targeta mensual (T-MES) per fer un número il·limitat de viatges durant un mes, però està previst que nhi hagi de 10 viatges (T-10) sense data dexpiració i de 10 o 50 viatges en un mes (T-10/30 i T-50/30) a partir de la data del primer viatge. Segons les previsions, aquests títols es posaran en marxa en el primer trimestre de 2009. Aquests abonaments suposen/suposaran un gran estalvi per al passatger. Per exemple, per fer el trajecte Cambrils-Tarragona en autobús, el preu del bitllet senzill és de 2,60 euros. Si fas aquest trajecte cada dia de dilluns a divendres durant tot el mes, comprant el bitllet senzill et suposa una despesa de 104 (comptant que vas i tornes durant 20 dies) i la T-MES per a aquest trajecte (1 zona) val 42 euros. Així doncs, lestalvi és important, però a més amb la mateixa targeta pots fer els viatges que vulguis per la mateixa zona, és a dir, que pots fer daltres trajectes i tants com vulguis.
El sistema dintegració tarifària està molt bé, però hi ha una gran objecció a banda de quan shi integrarà també la Renfe, que no sha pensat en el bitllet senzill també integrat. És a dir, que amb un sol bitllet (integrat, amb un únic preu també per zones) puguis viatjar per una zona (o per dues o per tres) amb les mateixes condicions que amb els abonaments: poder fer un màxim de tres transbordaments per arribar a la destinació. Aquesta seria una alternativa per a aquells que no han de fer sempre el mateix trajecte ni viatgen tots els dies. Ja que aquests sistemes dintegració shan copiat o aplicat, que no sofengui ningú del servei de transports de lÀrea Metropolitana (és a dir, de la capital), també es podria copiar el bitllet senzill, que allà té un preu, per a una zona, d1,30 euros, és a dir, la meitat del preu del bitllet senzill per fer el trajecte Cambrils-Tarragona (o a la inversa).
Valgui per qui li valgui.
El territori sha dividit en 5 zones i el viatger podrà triar entre les modalitats de targetes segons el trajecte que acostumi a fer (1 zona per moures dins duna sola zona, 2 zones per moures per dues zones i 3 zones per moures per tres zones o més). De moment només sha posat en marxa la targeta mensual (T-MES) per fer un número il·limitat de viatges durant un mes, però està previst que nhi hagi de 10 viatges (T-10) sense data dexpiració i de 10 o 50 viatges en un mes (T-10/30 i T-50/30) a partir de la data del primer viatge. Segons les previsions, aquests títols es posaran en marxa en el primer trimestre de 2009. Aquests abonaments suposen/suposaran un gran estalvi per al passatger. Per exemple, per fer el trajecte Cambrils-Tarragona en autobús, el preu del bitllet senzill és de 2,60 euros. Si fas aquest trajecte cada dia de dilluns a divendres durant tot el mes, comprant el bitllet senzill et suposa una despesa de 104 (comptant que vas i tornes durant 20 dies) i la T-MES per a aquest trajecte (1 zona) val 42 euros. Així doncs, lestalvi és important, però a més amb la mateixa targeta pots fer els viatges que vulguis per la mateixa zona, és a dir, que pots fer daltres trajectes i tants com vulguis.
El sistema dintegració tarifària està molt bé, però hi ha una gran objecció a banda de quan shi integrarà també la Renfe, que no sha pensat en el bitllet senzill també integrat. És a dir, que amb un sol bitllet (integrat, amb un únic preu també per zones) puguis viatjar per una zona (o per dues o per tres) amb les mateixes condicions que amb els abonaments: poder fer un màxim de tres transbordaments per arribar a la destinació. Aquesta seria una alternativa per a aquells que no han de fer sempre el mateix trajecte ni viatgen tots els dies. Ja que aquests sistemes dintegració shan copiat o aplicat, que no sofengui ningú del servei de transports de lÀrea Metropolitana (és a dir, de la capital), també es podria copiar el bitllet senzill, que allà té un preu, per a una zona, d1,30 euros, és a dir, la meitat del preu del bitllet senzill per fer el trajecte Cambrils-Tarragona (o a la inversa).
Valgui per qui li valgui.