Com aprenem?
Leducació és lart de saber guiar els passos dels qui aprenen, tant petits com grans, alhora que els donem seguretat i empenta per seguir endavant amb responsabilitat i consciència.
Leducació forma part de tota la nostra vida. Des que naixem fins que morim, rebem aprenentatges, ja sigui de manera formal o a través de la vida, per això hem destar oberts al canvi i a rebre les possibilitats que sens ofereixen amb nous camins.
Aquests camins moltes vegades apareixen sense que els fem cas. Estem acostumats a anar estressats i no veiem les possibilitats per canviar o modificar el que ja coneixem i seguim anant a la nostra. Moltes vegades insatisfets no sabem ben bé per què, però tampoc ens parem a analitzar-ho. Així sorgeixen les creences, és a dir, la tendència a pensar duna manera determinada sense donar opció al canvi.
En leducació a lescola passa una cosa semblant. Lobjectiu principal és donar matèria i sembla menys rellevant la resolució de conflictes o haver de perdre temps en explicar com fer les coses. Per tant, valorem a un major nivell els conceptes, però deixem de costat les actituds i els procediments, potser més importants en la vida real.
Leducació ha de ser un tot integrat, un tàndem entre alumnes, pares i professors amb els objectius clars que han densenyar-se de manera conscient i intencionada. Per exemple, si volem ensenyar els peixos, hem de saber ensenyar què és, com podem cuinar-lo i lactitud que hem de tenir per conservar el medi ambient.