Ja no hi ha autobús Platja-Vila
Fanalada dedicada a la mare i a les tietes, i a la gent que es va fer alguna il·lusió...
Aquest estiu un dels temes de conversa més habituals que hem tingut en els vespres a la fresca lamentablement ha estat sobre les peripècies que heu de passar amb el tancament sobtat de la Casa del Mar. Ja hi vaig pegar una fanalada extensa el mes passat que ha provocat comentaris de tota mena; em quedo amb els positius, molts dells de gent gran afectada per una decisió encara no explicada. Sobre aquesta qüestió aquest mes no hi ha hagut novetats, almenys que jo sàpiga, i, pel que veig en les nostres xerrades telefòniques, vosaltres tampoc.
Sí que hi ha notícies en un dels aspectes col·laterals del tema, en el nou autobús que anava de la Vila a la Platja, perquè ja lhan eliminat! Sí, sí, ja sé que resulta difícil de creure, perquè no ha arribat a un mes de durada. Resulta que tal com va arribar ha marxat,a amb un fred comunicat de lAjuntament, donde dije digo, digo Diego i sha acabat el bròquil. Deveu tenir encara el fulletó que us vaig portar amb els horaris, una mica complicats, de la batejada com a Línia Centre i suposo que recordeu que un dia vaig esperar-me una estona a la plaça dAragó que passés un daquests autocars per preguntar el preu. Llàstima que no vaig apuntar si costava 1,50 euros o bé 1,80, però sí que vam comentar que era una mica car per la distància que feia i el servei que prestava. Ara bé, també us vaig expressar el convenciment que a la llarga segur que hi hauria alguna mena dabonaments per fer uns quants viatges i que segurament a la gent gran no els costés ni cinc utilitzar-lo, com passa a molts altres llocs. Nestava totalment convençut, no només perquè creia que era de justícia, sinó perquè mho havien comentat des dinstàncies oficials, ja que un dels objectius era ajudar a apaivagar els efectes de leliminació de la Casa del Mar i que hi hagués un transport entre lantiga mútua i el nou hospital.
Però ja veieu que no és així. Va ser tot un miratge, la posada en marxa i la supressió. El 17 dagost va ser el dia escollit per inaugurar la nova línia de transport públic urbà, una data força estranya, a les acaballes de la temporada turística, però potser no va estranyar tant perquè si era una cosa per sempre tant hi feia que fos a mig agost. És cert que vaig veure passar algun servei en el qual no hi anava ningú, però tampoc ha destranyar tant si tenim en compte que shavia publicitat ben poc la seva implantació i que la gent del poble pràcticament no havia tingut massa temps per assabentar-se de la seva existència. A més, lautocar no portava un rètol a la part davantera ni posterior, sinó un foli amb la inscripció L-3 enganxat a una porta. Però només tornar de vacances, una nova nota de premsa per anunciar que sha acabat la Línia 3, encara que des de lAjuntament no es diu que sha suprimit sinó que es fa servir un eufemisme: deixa destar activa en període escolar. Una argumentació que costa dentendre, perquè si mirem la nota de premsa de lagost que anunciava la creació de la línia, es deia que enllaçarà els barris Antic, Pinaret i Parellada, amb el Port de la ciutat i tenia aquesta finalitat la millora de la mobilitat, potenciar el transport urbà i facilitar-ne laccés, sha convertit en un dels principals reptes de lAjuntament de Cambrils en els últims anys. La posada en marxa daquesta nova línia de transport urbà, L-3-Centre, és la prova. Pretén desafectar les grans vies cambrilenques, així com instar els usuaris a desplaçar-se per la ciutat duna manera més sostenible, econòmica i ordenada, deixant el cotxe a casa. Ni una paraula que el nou trajecte és per al període no escolar, que sacaba el 22 de juny, i que el setembre deixarà de funcionar. Al contrari, parla clarament dunir alguns barris de la Vila (no inclou el Nou Cambrils) i el Port.
Es tracta duna excel·lent declaració de principis molt adequada i encertada i totalment necessària en els temps en què vivim. Llàstima que no estigués acompanyada dun pla global dimplantació pel que fa als horaris, a la freqüència de les sortides, als preus i a la implicació amb la societat a la qual està dirigida. Jo no sóc un expert en aquestes matèries, però lAjuntament sí que té un departament que shi dedica i que assessora les nostres autoritats en temes de mobilitat per tal de no protagonitzar espectacles esperpèntics com el que ens ocupa i que transmet una imatge dimprovisació. Perquè fer i desfer actuacions daquesta mena, a més de desorientar i desconcertar els ciutadans/usuaris, també té un cost econòmic que es pot evitar, sobretot en temps de crisi.
En fi, que la nova Genoveva ha estat un sospir, la seva recuperació ha estat efímera, tot i que la filosofia de deixar el cotxe a casa i utilitzar el transport públic és la millor, sobretot tenint en compte com costa aparcar, tant en diners com en temps per buscar lloc. De tot plegat nhaurem de continuar pegant fanalada.
Josep Capella és periodista
Aquest estiu un dels temes de conversa més habituals que hem tingut en els vespres a la fresca lamentablement ha estat sobre les peripècies que heu de passar amb el tancament sobtat de la Casa del Mar. Ja hi vaig pegar una fanalada extensa el mes passat que ha provocat comentaris de tota mena; em quedo amb els positius, molts dells de gent gran afectada per una decisió encara no explicada. Sobre aquesta qüestió aquest mes no hi ha hagut novetats, almenys que jo sàpiga, i, pel que veig en les nostres xerrades telefòniques, vosaltres tampoc.
Sí que hi ha notícies en un dels aspectes col·laterals del tema, en el nou autobús que anava de la Vila a la Platja, perquè ja lhan eliminat! Sí, sí, ja sé que resulta difícil de creure, perquè no ha arribat a un mes de durada. Resulta que tal com va arribar ha marxat,a amb un fred comunicat de lAjuntament, donde dije digo, digo Diego i sha acabat el bròquil. Deveu tenir encara el fulletó que us vaig portar amb els horaris, una mica complicats, de la batejada com a Línia Centre i suposo que recordeu que un dia vaig esperar-me una estona a la plaça dAragó que passés un daquests autocars per preguntar el preu. Llàstima que no vaig apuntar si costava 1,50 euros o bé 1,80, però sí que vam comentar que era una mica car per la distància que feia i el servei que prestava. Ara bé, també us vaig expressar el convenciment que a la llarga segur que hi hauria alguna mena dabonaments per fer uns quants viatges i que segurament a la gent gran no els costés ni cinc utilitzar-lo, com passa a molts altres llocs. Nestava totalment convençut, no només perquè creia que era de justícia, sinó perquè mho havien comentat des dinstàncies oficials, ja que un dels objectius era ajudar a apaivagar els efectes de leliminació de la Casa del Mar i que hi hagués un transport entre lantiga mútua i el nou hospital.
Però ja veieu que no és així. Va ser tot un miratge, la posada en marxa i la supressió. El 17 dagost va ser el dia escollit per inaugurar la nova línia de transport públic urbà, una data força estranya, a les acaballes de la temporada turística, però potser no va estranyar tant perquè si era una cosa per sempre tant hi feia que fos a mig agost. És cert que vaig veure passar algun servei en el qual no hi anava ningú, però tampoc ha destranyar tant si tenim en compte que shavia publicitat ben poc la seva implantació i que la gent del poble pràcticament no havia tingut massa temps per assabentar-se de la seva existència. A més, lautocar no portava un rètol a la part davantera ni posterior, sinó un foli amb la inscripció L-3 enganxat a una porta. Però només tornar de vacances, una nova nota de premsa per anunciar que sha acabat la Línia 3, encara que des de lAjuntament no es diu que sha suprimit sinó que es fa servir un eufemisme: deixa destar activa en període escolar. Una argumentació que costa dentendre, perquè si mirem la nota de premsa de lagost que anunciava la creació de la línia, es deia que enllaçarà els barris Antic, Pinaret i Parellada, amb el Port de la ciutat i tenia aquesta finalitat la millora de la mobilitat, potenciar el transport urbà i facilitar-ne laccés, sha convertit en un dels principals reptes de lAjuntament de Cambrils en els últims anys. La posada en marxa daquesta nova línia de transport urbà, L-3-Centre, és la prova. Pretén desafectar les grans vies cambrilenques, així com instar els usuaris a desplaçar-se per la ciutat duna manera més sostenible, econòmica i ordenada, deixant el cotxe a casa. Ni una paraula que el nou trajecte és per al període no escolar, que sacaba el 22 de juny, i que el setembre deixarà de funcionar. Al contrari, parla clarament dunir alguns barris de la Vila (no inclou el Nou Cambrils) i el Port.
Es tracta duna excel·lent declaració de principis molt adequada i encertada i totalment necessària en els temps en què vivim. Llàstima que no estigués acompanyada dun pla global dimplantació pel que fa als horaris, a la freqüència de les sortides, als preus i a la implicació amb la societat a la qual està dirigida. Jo no sóc un expert en aquestes matèries, però lAjuntament sí que té un departament que shi dedica i que assessora les nostres autoritats en temes de mobilitat per tal de no protagonitzar espectacles esperpèntics com el que ens ocupa i que transmet una imatge dimprovisació. Perquè fer i desfer actuacions daquesta mena, a més de desorientar i desconcertar els ciutadans/usuaris, també té un cost econòmic que es pot evitar, sobretot en temps de crisi.
En fi, que la nova Genoveva ha estat un sospir, la seva recuperació ha estat efímera, tot i que la filosofia de deixar el cotxe a casa i utilitzar el transport públic és la millor, sobretot tenint en compte com costa aparcar, tant en diners com en temps per buscar lloc. De tot plegat nhaurem de continuar pegant fanalada.
Josep Capella és periodista