Un pas enrere: no desdoblar la carretera de Misericòrdia
Tenia en cartera la fanalada sobre el tancament del Mercat de la Platja, però un comentari de la premsa comarcal sobre una altra qüestió local mha fet canviar el tema. Lamentablement el mercat està tancat i barrat, i no vindrà dun mes una repassada a la qüestió.
El president de la Fundació Gresol, Antoni Pont, propietari del grup Borges, a la inauguració de les jornades econòmiques anuals que organitza aquesta institució, va citar tres reptes que tenen les nostres comarques: potenciar el turisme de creuers a Tarragona, incrementar els vols de laeroport de Reus i millorar les infraestructures com la carretera de Misericòrdia de Reus a Cambrils, que és tercermundista va dir textualment. Aquestes paraules daquest insigne empresari em van esperonar a tornar a escriure sobre aquest tema, una qüestió recurrent a les pàgines de la Revista. En aquesta edició hi trobareu lenèsima petició de les institucions comarcals, encapçalades per la Cambra de Comerç de Reus i els ajuntaments de Riudoms, Cambrils i Reus, demanant a la Generalitat que converteixi en autovia aquesta infraestructura. Una petició amb tot el sentit del món i que demostra que els nostres governants toquen de peus a terra i miren de cara al futur. Aquesta via ja és actualment insuficient per satisfer les necessitats de comunicació entre les dues capitals del Baix Camp i en poc temps pot arribar al col·lapse, malgrat les veus que diuen que hi ha altres alternatives per anar de Cambrils a Reus, les dues poblacions més importants de la nostra comarca. Lalcalde de Reus, del mateix color polític que el de Cambrils i del partit majoritari del govern de Catalunya, encertava de ple al dir que la majoria de vies de comunicació del Camp ja estan desdoblades i, per tant, compten amb una qualitat i seguretat viària òptima per al desenvolupament del Baix Camp i del Camp de Tarragona en general. Tenim autovia de Reus a Salou, de Salou a Tarragona, de Tarragona a Reus, de Tarragona a Valls, passant també per Alcover. Ens falta aquesta de Cambrils a Reus, que precisament és la més lògica, perquè configura la unió entre els dos eixos principals de la comarca, deia Lluís Miquel Pérez, que tancava el seu raonament assegurant que aquesta nova infraestructura tancaria lanella del Camp que conformen aquestes quatre vies.
Fins aquí tot dintre de la normalitat. La Generalitat vol millorar la carretera, i les autoritats del territori, les que saben com van les coses, li diuen que desdobli la via per superar els greus problemes que genera. Però el representant del govern català a les nostres comarques, també del mateix partit que els senyors Benaiges i Pérez, surt de seguida a desqualificar la petició i a dir taxativament que ja es poden pintar la petició al clatell perquè no la considera necessària. A banda de motius conjunturals, la crisi econòmica actual, perfectament comprensible i per tant un argument sòlid per dir que potser caldrà esperar uns anys, el delegat del Govern es despatxa amb un argument tan sòlid com que la inversió és desorbitada per guanyar només tres o quatre minuts. Una resposta molt profunda, meditada i analitzada feta el 26 de setembre; tants diners per guanyar uns minutets
Tretze dies després, la trista realitat ens tornava a deixar dos morts més a la carretera de Misericòrdia, una via de les més transitades de les nostres comarques, amb més de 17.000 cotxes al dia i amb un elevat índex de sinistralitat. Lhemeroteca nés plena de les vides que shan deixat sobre lasfalt de la T-3141!
Voleu dir que no val la pena prendre-sho una mica més seriosament i analitzar bé la situació? Voleu dir que no val la pena posar sobre la taula les diferents previsions de creixement de tots els sectors del Camp i afrontar-ho amb serenitat? Voleu dir que no val la pena repassar lespectacular creixement del mapa de carreteres i trens de les nostres comarques per no veure que aquest punt entre Reus i Cambrils i la seva continuació fins a la mar és un nus i un punt negre que no està resolt? Voleu dir que lequilibri del territori, nord-sud, Girona-Tarragona, no aconsella que dues poblacions com Reus i Cambrils estiguin connectades amb una via que les alliberi dels grans embussos de trànsit que diàriament pateixen els ciutadans de totes dues viles i molts altres de la comarca? Voleu dir que lelevat número de turistes que utilitzen aquesta carretera no aconsella desdoblar-la per evitar que shi vegin atrapats quan vénen a passar uns dies entre nosaltres?
Si us plau, encara som a temps de pegar-hi una altra fanalada a veure si podem reconduir la situació.
Josep Capella és periodista
El president de la Fundació Gresol, Antoni Pont, propietari del grup Borges, a la inauguració de les jornades econòmiques anuals que organitza aquesta institució, va citar tres reptes que tenen les nostres comarques: potenciar el turisme de creuers a Tarragona, incrementar els vols de laeroport de Reus i millorar les infraestructures com la carretera de Misericòrdia de Reus a Cambrils, que és tercermundista va dir textualment. Aquestes paraules daquest insigne empresari em van esperonar a tornar a escriure sobre aquest tema, una qüestió recurrent a les pàgines de la Revista. En aquesta edició hi trobareu lenèsima petició de les institucions comarcals, encapçalades per la Cambra de Comerç de Reus i els ajuntaments de Riudoms, Cambrils i Reus, demanant a la Generalitat que converteixi en autovia aquesta infraestructura. Una petició amb tot el sentit del món i que demostra que els nostres governants toquen de peus a terra i miren de cara al futur. Aquesta via ja és actualment insuficient per satisfer les necessitats de comunicació entre les dues capitals del Baix Camp i en poc temps pot arribar al col·lapse, malgrat les veus que diuen que hi ha altres alternatives per anar de Cambrils a Reus, les dues poblacions més importants de la nostra comarca. Lalcalde de Reus, del mateix color polític que el de Cambrils i del partit majoritari del govern de Catalunya, encertava de ple al dir que la majoria de vies de comunicació del Camp ja estan desdoblades i, per tant, compten amb una qualitat i seguretat viària òptima per al desenvolupament del Baix Camp i del Camp de Tarragona en general. Tenim autovia de Reus a Salou, de Salou a Tarragona, de Tarragona a Reus, de Tarragona a Valls, passant també per Alcover. Ens falta aquesta de Cambrils a Reus, que precisament és la més lògica, perquè configura la unió entre els dos eixos principals de la comarca, deia Lluís Miquel Pérez, que tancava el seu raonament assegurant que aquesta nova infraestructura tancaria lanella del Camp que conformen aquestes quatre vies.
Fins aquí tot dintre de la normalitat. La Generalitat vol millorar la carretera, i les autoritats del territori, les que saben com van les coses, li diuen que desdobli la via per superar els greus problemes que genera. Però el representant del govern català a les nostres comarques, també del mateix partit que els senyors Benaiges i Pérez, surt de seguida a desqualificar la petició i a dir taxativament que ja es poden pintar la petició al clatell perquè no la considera necessària. A banda de motius conjunturals, la crisi econòmica actual, perfectament comprensible i per tant un argument sòlid per dir que potser caldrà esperar uns anys, el delegat del Govern es despatxa amb un argument tan sòlid com que la inversió és desorbitada per guanyar només tres o quatre minuts. Una resposta molt profunda, meditada i analitzada feta el 26 de setembre; tants diners per guanyar uns minutets
Tretze dies després, la trista realitat ens tornava a deixar dos morts més a la carretera de Misericòrdia, una via de les més transitades de les nostres comarques, amb més de 17.000 cotxes al dia i amb un elevat índex de sinistralitat. Lhemeroteca nés plena de les vides que shan deixat sobre lasfalt de la T-3141!
Voleu dir que no val la pena prendre-sho una mica més seriosament i analitzar bé la situació? Voleu dir que no val la pena posar sobre la taula les diferents previsions de creixement de tots els sectors del Camp i afrontar-ho amb serenitat? Voleu dir que no val la pena repassar lespectacular creixement del mapa de carreteres i trens de les nostres comarques per no veure que aquest punt entre Reus i Cambrils i la seva continuació fins a la mar és un nus i un punt negre que no està resolt? Voleu dir que lequilibri del territori, nord-sud, Girona-Tarragona, no aconsella que dues poblacions com Reus i Cambrils estiguin connectades amb una via que les alliberi dels grans embussos de trànsit que diàriament pateixen els ciutadans de totes dues viles i molts altres de la comarca? Voleu dir que lelevat número de turistes que utilitzen aquesta carretera no aconsella desdoblar-la per evitar que shi vegin atrapats quan vénen a passar uns dies entre nosaltres?
Si us plau, encara som a temps de pegar-hi una altra fanalada a veure si podem reconduir la situació.
Josep Capella és periodista