Les Escoles Taller formen professionals i donen oportunitats, no les perdem
El Govern de la Generalitat vol suprimir les Escoles Taller. A Cambrils, els treballadors de lEscola Taller, creiem que és un error aquesta decisió. Com professionals, coneixem perfectament lèxit dels nostres programes de formació, assolint objectius dinserció i professionalització que han fet que molts joves dentre 16 i 24 anys shagin incorporat al mercat laboral amb una bona base acadèmica i pràctica.
Com exemple daquesta fita, al nostre municipi, lEscola Taller Cambrils-4 porta en funcionament des del dia 16 dagost de 2008, assolint un gran èxit formatiu. Durant aquest període, 44 alumnes-treballadors han participat repartits entre les especialitats de jardineria, pintura i mestre daixa. El treball daquest joves, shan materialitzat en diverses tasques de millora i rehabilitació de diverses zones urbanes de la ciutat, de mobiliari urbà, dedificis municipals i dembarcacions de titularitat municipal.
Els jardiners se nhan encarregat de la rehabilitació i manteniment duna zona enjardinada del Molí de la Torre i han realitzat petites tasques de manteniment a diferents escoles i edificis municipals, a més de construït diversos horts escolars.
Els pintors han fet tasques de pintura de mobiliari urbà a diferents escoles i a edificis municipals, com per exemple el Centre Cultural, la Torre del Port, lEscola de Música, el Museu de les Tres Eres i la Llosa.
Els mestres daixa shan encarregat de la rehabilitació i el manteniment dalgunes de les embarcacions de propietat del Museu: la Marinera, que es troba al parc del pescador, i el Sorral.
Veient això, podem afirmar que amb tot aquest treball hem aconseguit tenir bons professionals, formats en el seu ofici, amb hàbits laborals adquirits i amb la documentació en regla, que ja estan preparats per entrar a formar part del món laboral. Cal afegir, a més, que alguns dels nostres alumnes han pogut retornar al sistema educatiu reglat després dobtenir el graduat en ESO o dhaver aprovat laccés a un grau mig, permetent-los continuar formant-se.
Sense dubte, aquests projectes han suposat una millora per a la ciutat, donant loportunitat de recuperat i millorar espais que ara poden ser gaudits per tota la ciutadania. Aquesta feina feta hauria de ser suficients per contrastar lèxit de lEscola Taller i garantir la seva continuïtat.
Però, En un temps de crisi, on tots els agents socials demanen més formació, suport als sectors més desfavorits i polítiques docupació que funcionin, el govern de la Generalitat de Catalunya decideix suprimir totes les Escoles Taller, tots els Tallers dOcupació i totes les Cases dOficis, els programes que millor responen a aquestes tres demandes. Això no succeeix a la resta dEspanya on ja han sortit les convocatòries per les properes escoles taller, augmentant els pressupostos en un 7%.
Des de la conselleria sargumenta aquesta supressió dient que els programes formatius no responen a lactual mercat laboral. No seria més fàcil potenciar en les Escoles Taller, els Tallers dOcupació i les Cases dOficis, així com projectes que tinguin en compte sectors laborals emergents? També sens diu que són massa llargs i que per tant arriben a pocs joves; però com es pot fer una inserció social i laboral plena en menys temps? Des de la conselleria es transmet el missatge que no cal preocupar-se, donat que es presentaran programes alternatius. Els professionals dels projectes ens preguntem: és necessari gastar energies en inventar-se uns programes nous per substituir uns altres que ja funcionen?
Tots els que hem participat en aquesta escola taller Cambrils-4, i en totes les altres de Catalunya, no ens resignem a que siguin les últimes. Creiem que el programa funciona i que amb la supressió daquests tots hi perdem: els possibles usuaris que perden loportunitat de trobar un camí dentrada al món laboral; els professionals que durant molts anys han fet molt bé la seva feina i que ara queden a latur com a conseqüència de la precarietat laboral; els empresaris que perden una font de recursos humans i els ajuntaments que perden un recurs valuós per millorar la qualitat de la ciutadania. Esperem que els responsables del departament de Treball reflexionin davant la mobilització ciutadana i finalment hi hagi una nova convocatòria dEscoles Taller, Taller dOcupació i Cases dOficis.
Tere Franch
Directora Escola Taller Cambrils-4
Com exemple daquesta fita, al nostre municipi, lEscola Taller Cambrils-4 porta en funcionament des del dia 16 dagost de 2008, assolint un gran èxit formatiu. Durant aquest període, 44 alumnes-treballadors han participat repartits entre les especialitats de jardineria, pintura i mestre daixa. El treball daquest joves, shan materialitzat en diverses tasques de millora i rehabilitació de diverses zones urbanes de la ciutat, de mobiliari urbà, dedificis municipals i dembarcacions de titularitat municipal.
Els jardiners se nhan encarregat de la rehabilitació i manteniment duna zona enjardinada del Molí de la Torre i han realitzat petites tasques de manteniment a diferents escoles i edificis municipals, a més de construït diversos horts escolars.
Els pintors han fet tasques de pintura de mobiliari urbà a diferents escoles i a edificis municipals, com per exemple el Centre Cultural, la Torre del Port, lEscola de Música, el Museu de les Tres Eres i la Llosa.
Els mestres daixa shan encarregat de la rehabilitació i el manteniment dalgunes de les embarcacions de propietat del Museu: la Marinera, que es troba al parc del pescador, i el Sorral.
Veient això, podem afirmar que amb tot aquest treball hem aconseguit tenir bons professionals, formats en el seu ofici, amb hàbits laborals adquirits i amb la documentació en regla, que ja estan preparats per entrar a formar part del món laboral. Cal afegir, a més, que alguns dels nostres alumnes han pogut retornar al sistema educatiu reglat després dobtenir el graduat en ESO o dhaver aprovat laccés a un grau mig, permetent-los continuar formant-se.
Sense dubte, aquests projectes han suposat una millora per a la ciutat, donant loportunitat de recuperat i millorar espais que ara poden ser gaudits per tota la ciutadania. Aquesta feina feta hauria de ser suficients per contrastar lèxit de lEscola Taller i garantir la seva continuïtat.
Però, En un temps de crisi, on tots els agents socials demanen més formació, suport als sectors més desfavorits i polítiques docupació que funcionin, el govern de la Generalitat de Catalunya decideix suprimir totes les Escoles Taller, tots els Tallers dOcupació i totes les Cases dOficis, els programes que millor responen a aquestes tres demandes. Això no succeeix a la resta dEspanya on ja han sortit les convocatòries per les properes escoles taller, augmentant els pressupostos en un 7%.
Des de la conselleria sargumenta aquesta supressió dient que els programes formatius no responen a lactual mercat laboral. No seria més fàcil potenciar en les Escoles Taller, els Tallers dOcupació i les Cases dOficis, així com projectes que tinguin en compte sectors laborals emergents? També sens diu que són massa llargs i que per tant arriben a pocs joves; però com es pot fer una inserció social i laboral plena en menys temps? Des de la conselleria es transmet el missatge que no cal preocupar-se, donat que es presentaran programes alternatius. Els professionals dels projectes ens preguntem: és necessari gastar energies en inventar-se uns programes nous per substituir uns altres que ja funcionen?
Tots els que hem participat en aquesta escola taller Cambrils-4, i en totes les altres de Catalunya, no ens resignem a que siguin les últimes. Creiem que el programa funciona i que amb la supressió daquests tots hi perdem: els possibles usuaris que perden loportunitat de trobar un camí dentrada al món laboral; els professionals que durant molts anys han fet molt bé la seva feina i que ara queden a latur com a conseqüència de la precarietat laboral; els empresaris que perden una font de recursos humans i els ajuntaments que perden un recurs valuós per millorar la qualitat de la ciutadania. Esperem que els responsables del departament de Treball reflexionin davant la mobilització ciutadana i finalment hi hagi una nova convocatòria dEscoles Taller, Taller dOcupació i Cases dOficis.
Tere Franch
Directora Escola Taller Cambrils-4