Neix el Diari Digital de Cambrils
La web de la Revista Cambrils va ser concebuda fa 10 anys com ledició electrònica de la versió impresa. Des del juliol de 1996 mensualment shan anat publicant a Internet un recull de les notícies més interessants de cada edició. Amb lentrada de lany 2006 la web de la Revista ha donat un nou pas cap endavant convertint-se en un diari digital. Cal analitzar aquestes dues últimes paraules amb calma, diem diari perquè la web cobrirà diàriament lactualitat informativa local i diem digital perquè el mecanisme de difusió és electrònic. Per tant, podem dir que ha nascut a Cambrils un nou mitjà de comunicació que és el primer diari de Cambrils amb una difusió il·limitada i dabast mundial gràcies a Internet.
Fa deu anys els mitjans de premsa parlaven del naixement de les autopistes de la informació. En aquells moments jo estudiava a la URV i a estones perdudes em deixava caure en una aula dordinadors que patrocinava una reconeguda empresa dinformàtica de Tarragona. Allí vaig poder navegar per primer cop per Internet, transferir arxius remotament amb altres universitats i parlar amb gent de la Conxinxina amb un primitiu programa de xat. Levolució en 10 anys daquest sistema de comunicació ha estat brutal passant ràpidament de làmbit educatiu i científic a la societat en general. Les línies ADSL han acabat de revolucionar el panorama amb un accés a la xarxa dalta capacitat i dús domèstic. Recordo que un cop Manel Sanromà, un dels pioners dInternet a la província de Tarragona i impulsor de Tinet, va afirmar que un any a Internet equivalia a set anys a la vida real, era una manera dexemplificar com anava de ràpida aquesta tecnologia, i a dia davui ho podem constatar.
Internet ha posat cullerada en molts àmbits de la nostra vida diària. Des de coses tan simples com aprendre a fer el nus de la corbata fins a daltres tan específiques com programar les vacances o estudiar i treballar a distància. Els mitjans de comunicació han vist amb Internet un nou mecanisme de difusió ràpid i econòmic però al mateix temps perillós. Si més no, el dilema de si els diaris digitals afecten les vendes de ledició impresa i si en un futur poden acabar escombrant-la està sobre la taula. Però aquest no és lúnic factor que preocupa alguns mitjans de comunicació, lexistència de blogs personals gratuïts de caire periodístic o la proliferació dels diaris gratuïts comencen a remenar les bases de la premsa escrita; estem, doncs, davant un moment de canvi, el tauler està sobre la taula i les fitxes han començat a jugar, però ningú sap encara com acabarà la partida. La tendència actual dels diaris és que la versió digital i la impresa es complementin intentat sumar esforços. Ambdós sistemes permeten publicar publicitat, és a dir obtenir beneficis, la clau serà donar a la versió digital allò que la impresa no pugui oferir. Per exemple, lexplotació dun servei dhemeroteca i el cercador associat donen valor afegit a ledició digital sense perjudicar la impresa.
La Revista Cambrils aposta a partir denguany per un nou mitjà de comunicació amb la intenció de ser líder informatiu dins làmbit local. Aquesta afirmació pot sonar pretensiosa, però lequip de redacció arrenca el diari amb uns objectius clars, informar diàriament els cambrilencs de tot el món de tot allò que passi a prop nostre.
http://www.revistacambrils.com
Fa deu anys els mitjans de premsa parlaven del naixement de les autopistes de la informació. En aquells moments jo estudiava a la URV i a estones perdudes em deixava caure en una aula dordinadors que patrocinava una reconeguda empresa dinformàtica de Tarragona. Allí vaig poder navegar per primer cop per Internet, transferir arxius remotament amb altres universitats i parlar amb gent de la Conxinxina amb un primitiu programa de xat. Levolució en 10 anys daquest sistema de comunicació ha estat brutal passant ràpidament de làmbit educatiu i científic a la societat en general. Les línies ADSL han acabat de revolucionar el panorama amb un accés a la xarxa dalta capacitat i dús domèstic. Recordo que un cop Manel Sanromà, un dels pioners dInternet a la província de Tarragona i impulsor de Tinet, va afirmar que un any a Internet equivalia a set anys a la vida real, era una manera dexemplificar com anava de ràpida aquesta tecnologia, i a dia davui ho podem constatar.
Internet ha posat cullerada en molts àmbits de la nostra vida diària. Des de coses tan simples com aprendre a fer el nus de la corbata fins a daltres tan específiques com programar les vacances o estudiar i treballar a distància. Els mitjans de comunicació han vist amb Internet un nou mecanisme de difusió ràpid i econòmic però al mateix temps perillós. Si més no, el dilema de si els diaris digitals afecten les vendes de ledició impresa i si en un futur poden acabar escombrant-la està sobre la taula. Però aquest no és lúnic factor que preocupa alguns mitjans de comunicació, lexistència de blogs personals gratuïts de caire periodístic o la proliferació dels diaris gratuïts comencen a remenar les bases de la premsa escrita; estem, doncs, davant un moment de canvi, el tauler està sobre la taula i les fitxes han començat a jugar, però ningú sap encara com acabarà la partida. La tendència actual dels diaris és que la versió digital i la impresa es complementin intentat sumar esforços. Ambdós sistemes permeten publicar publicitat, és a dir obtenir beneficis, la clau serà donar a la versió digital allò que la impresa no pugui oferir. Per exemple, lexplotació dun servei dhemeroteca i el cercador associat donen valor afegit a ledició digital sense perjudicar la impresa.
La Revista Cambrils aposta a partir denguany per un nou mitjà de comunicació amb la intenció de ser líder informatiu dins làmbit local. Aquesta afirmació pot sonar pretensiosa, però lequip de redacció arrenca el diari amb uns objectius clars, informar diàriament els cambrilencs de tot el món de tot allò que passi a prop nostre.
http://www.revistacambrils.com