Lescola de la vida
Leducació és lart de saber guiar els passos dels qui aprenen, tant petits com grans, alhora que els donem seguretat i empenta per seguir endavant amb responsabilitat i consciència.
Leducació forma part de tota la nostra vida. Des que naixem fins que morim, rebem aprenentatges, ja sigui de manera formal o a través de la vida mateixa; per això hem destar oberts al canvi i a rebre les possibilitats que sens ofereixen amb nous camins.
Aquests camins moltes vegades apareixen sense que els en fem cas. Estem acostumats a anar estressats i no veiem les possibilitats per canviar o modificar el que ja coneixem i seguim a la nostra. Moltes vegades insatisfets, no sabem ben bé per què, però tampoc ens parem a analitzar-ho. Així sorgeixen les creences, és a dir, la tendència a pensar duna manera determinada sense donar opció al canvi.
En leducació a lescola passa una cosa semblant. Lobjectiu principal és donar matèria i sembla menys rellevant la resolució de conflictes o haver de perdre temps en explicar com fer les coses. Per tant, valorem a un major nivell els conceptes, però deixem de costat les actituds i els procediments, potser més importants en la vida real.
Leducació ha de ser un tot integrat, un tàndem entre alumnes, pares i professors, amb els objectius clars, que han densenyar-se de manera conscient i intencionada. Per exemple, si volem ensenyar els peixos, hem de saber ensenyar què són, com podem cuinar-los i lactitud que hem de tenir per conservar el medi ambient.
Leducació forma part de tota la nostra vida. Des que naixem fins que morim, rebem aprenentatges, ja sigui de manera formal o a través de la vida mateixa; per això hem destar oberts al canvi i a rebre les possibilitats que sens ofereixen amb nous camins.
Aquests camins moltes vegades apareixen sense que els en fem cas. Estem acostumats a anar estressats i no veiem les possibilitats per canviar o modificar el que ja coneixem i seguim a la nostra. Moltes vegades insatisfets, no sabem ben bé per què, però tampoc ens parem a analitzar-ho. Així sorgeixen les creences, és a dir, la tendència a pensar duna manera determinada sense donar opció al canvi.
En leducació a lescola passa una cosa semblant. Lobjectiu principal és donar matèria i sembla menys rellevant la resolució de conflictes o haver de perdre temps en explicar com fer les coses. Per tant, valorem a un major nivell els conceptes, però deixem de costat les actituds i els procediments, potser més importants en la vida real.
Leducació ha de ser un tot integrat, un tàndem entre alumnes, pares i professors, amb els objectius clars, que han densenyar-se de manera conscient i intencionada. Per exemple, si volem ensenyar els peixos, hem de saber ensenyar què són, com podem cuinar-los i lactitud que hem de tenir per conservar el medi ambient.