Societat

Enologia

Recuperen una varietat de vi del territori per als restaurants El Pòsit

L’enòleg Vicenç Ferrer és el creador de l’Aproppòsit Malvasia, aquest vi fet a partir d’un raïm tradicional del Camp de Tarragona que s’havia perdut

Per Andreu Dalmau

Imatge de la presentació, ahir, al restaurant El Pòsit del Serrallo de Tarragona
Imatge de la presentació, ahir, al restaurant El Pòsit del Serrallo de Tarragona | Andreu Dalmau

Els restaurants del Grup El Pòsit a Cambrils i el Serrallo compten des d’avui amb un vi exclusiu anomenat Aproppòsit Malvasia. Aquest producte, creat per l’enòleg Vicenç Ferrer, ha estat elaborat a partir d’una varietat de raïm tradicional del Camp de Tarragona, la malvasia, que s’havia anat abandonant amb el pas del temps.

La col·laboració entre Ferrer i El Pòsit es va gestar en una fira gastronòmica a Madrid on l’Àngel Pérez, director comercial del restaurant, va conversar amb l’enòleg i va poder escoltar el projecte que aquest estava duent a terme. “Després d’aquest encontre, el Vicenç m’ha anat mostrant l’evolució de la collita”, explica Pérez, “ens ha fet molt partícips del procés".

El compromís amb la sostenibilitat per part del Pòsit ha estat clau tirar endavant aquest projecte, que ha sigut elogiat pels mateixos motius per Sergio Gil, director de la fundació Restaurantes Sostenibles, que també ha estat present a l’acte. Àngel Pérez s’ha mostrat entusiasmat de poder portar un producte diferent als clients del restaurant i creu que la proposta “tindrà molt retorn”.

Un vi sec, aromàtic i àcid en boca

Vicenç Farrer, ex-president de la DO Tarragona, ha cultivat aquesta varietat de raïm després de recuperar-la a un centre de reproducció. “És un vi molt sec i àcid en boca”, explica l’enòleg, “té aromes a rosa, pomelo i cítrics”. La graduació de l’Appropòsit Malvasia és d’11º i marida bé amb arrossos, mariscs, peixos com el bacallà i fruits secs com l’ametlla. És a dir, una combinació perfecta per les especialitats gastronòmiques dels restaurants de Cambrils i el Serrallo, tal i com van poder comprovar els assistents a la presentació.

D’aquesta primera collita n’han sortit 2.600 ampolles que es podran trobar exclusivament als dos restaurants del Pòsit i a la pàgina web apropposit.com. El nom de la marca comercial del restaurant, per cert, neix d’un joc de paraules: a prop-Pòsit.

La malvasia es prenia amb els dolços o el cafè

Laura Roigé, presidenta de la Cambra de Comerç de Tarragona, ha “fet un forat a l’agenda” per assistir a la presentació d’aquest producte perquè creu que “és sinònim de sostenibilitat i defensa del territori”. Roigé ha elogiat la feina de Vicenç Ferrer i a El Pòsit per donar encaixa a la iniciativa i ha recordat que, quan ella era petita, la malvasia era habitual a les cases del Camp de Tarragona: “la meva àvia me’n donava”.

Tal i com ha recordat la presidenta de la Cambra i ha acabat d’explicar Ferrer, abans de perdre’s, la malvasia es prenia amb els dolços, els torrons o desprès del cafè. Ara, amb el vi de l’Aproppòsit, serà un acompanyament perfecte pels plats més característics de la gastronomia del nostre territori.

Comenta aquest article