Informació general

Gastronomia

Xavier Martí, restaurador: «Fem coses perquè la gent vingui a Cambrils i es quedi amb el nom del romesco, la nostra identitat»

El president de l'AEHC fa una valoració positiva del "Cambrils Romesco Food&Drink", la gran novetat de les XI Jornades del Romesco que es va celebrar el passat cap de setmana

Per Berta Ruiz

Aspecte de la fira "Cambrils Romesco Food&Drink", el passat diumenge al migdia
Aspecte de la fira "Cambrils Romesco Food&Drink", el passat diumenge al migdia | Berta Ruiz

El passat cap de setmana, el parc del Pescador va acollir la primera edició de l'esdeveniment gastronòmic "Cambrils Romesco Food&Drink", la gran novetat de les XI Jornades del Romesco, organitzades per l'Associació d'Empresaris d'Hostaleria amb el suport del Patronat de Turisme de Cambrils. En aquesta primera edició de la mostra es van muntar un total de deu casetes, totes elles de restaurants locals, amb la salsa de romesco com a ingredient protagonista. Es van servir tapes de diferents tipus, així com platillos. Alguns restauradors van optar per les receptes més tradicionals i d'altres per la innovació culinària. Per altra banda, per acompanyar el menjar, una desena de casetes també van oferir caves, corpinnats, vins i cerveses artesanes.

El president de l'Associació d'Empresaris d'Hostaleria de Cambrils, Xavier Martí, ha fet una valoració molt positiva a revistacambrils.cat. Segons ha dit Martí: "la valoració és bona, en primer lloc perquè s'ha fet i perquè ens ha costat molt tirar-ho endavant. Era una idea des del primer any d'estar a la junta de l'Associació. Portem des d'octubre batallant i a dues setmanes vista gairebé se'ns cau la fira. Nosaltres el que volíem era fer-la i que servís de precedent. El més important era començar amb aquesta primera edició".

"Teníem por que no sortís bé, però al final va portar molta gent a Cambrils"

Tal com ha indicat Martí, "aquestes dates són molt bones. Al maig hi ha molts turistes, fa bon clima... Teníem por que no sortís bé, però al final va portar molta gent a Cambrils. Els restauradors que vam estar ens vam guanyar la vida, tothom està content i amb ganes de fer la propera edició l'any vinent millorant els punts que no han estat tan bons. La valoració és super positiva i amb molt marge de millora. Jo mateix vaig tenir molta gent tant a la fira com al restaurant. Vam treballar molt bé".

El president de l'Associació d'Empresaris d'Hostaleria ha afegit que, "aquesta fira la fem per mantenir el romesco, per mantenir la identitat. Tot i que no podem fer que els restaurants vinguin els suquets de peix de tota la vida sí podem fer coses com per exemple aquesta fira. A més també es van fer tallers perquè els nens aprenguin a fer romesco, així com també la recuperació del concurs de mestres romescaires. Fem coses perquè la gent vingui a Cambrils, perquè es quedin amb el nom del romesco, de la fira, de la nostra identitat".

Finalment, Martí ha apuntat que caldria millorar la comunicació i difusió d'aquest tipus d'esdeveniments a través de les xarxes socials. "Avui dia tenim molta informació i ha de ser més directa. Potser no caldria tant paper ni banderoles i fer més inversió en les xarxes socials. Tothom es mira el mòbil, el Facebook, l'Instagram... S'ha d'evolucionar i seguir endavant amb aquest tipus d'iniciatives que van molt bé per Cambrils. Els pàrquings s'omplen, la gent compra, la gent passeja... hem de fer que la gent vingui a Cambrils i que la roda no pari de girar".

Comenta aquest article