Informació general

Promoció

Cambrils promociona la seva gastronomia a Munich de la mà del xef Sergi Palacín i la Cooperativa Agrícola

Prop de 60 agents de viatge i autoritats locals van assistir a l’acte organitzat per Saborea España, on hi van participar cinc destinacions més

Per Redacció

Imatge de l'acció promocional gastronòmica
Imatge de l'acció promocional gastronòmica | Cedida
El Patronat Municipal de Turisme de Cambrils va portar la gastronomia cambrilenca a Munich, aquest passat dilluns 16 de setembre. Prop de 60 persones, entre agents de viatge, autoritats i periodistes de la ciutat de Munich, van assistir a Studio G3 de Munich, per conèixer i gaudir amb les creacions gastronòmiques del xef cambrilenc Sergi Palacín (Restaurant Hiu), i l’oli d’oliva extra verge de la Cooperativa Agrícola de Cambrils. 
 
L’acte promocional estava organitzat per Saborea España, la plataforma on es promociona Cambrils des del 2009, sobretot a nivell internacional, i va consistir en una presentació immersiva de la gastronomia de les 6 destinacions presents (Cambrils, Denia, Fuerteventura, Gran Canàries, La Palma i Lanzarote). La projecció visual i sonora juntament amb les entrevistes als xefs presents i l’aroma de les seves creacions van fascinar a les persones assistents.
 
La regidora de Turisme, Camí Mendoza, ha destacat la importància de la implicació dels productors locals i del territori com la Cooperativa Agrícola de Cambrils i el celler Biopaumerà a l’hora de fer aquests tipus d’esdeveniments promocionals perquè “ens donen l’oportunitat no només de mostrar les excel·lències culinàries i l’expertesa dels xefs cambrilencs sinó de poder parlar de producte de qualitat i de Km0 i donar visibilitat a aquests productes per introduir-los als mercats europeus on assistim”.
 
Els xefs de restaurant HIU (Sergi Palacín i Marc Massagué) van preparar pel públic assistent dues tartaletes, una de gamba blanca i “gadagang” de la llotja de Cambrils amb allioli de flor d’all; i una altra vegana d’albergínia blanca de l’horta cambrilenca amb sèsam i miso” i van acabar amb l’elaboració d’un polvoró de “pa amb oli i xocolata”, tot plegat maridat amb els escumosos i vins de Biopaumerà.

Tercera acció promocional a través de Saborea España

Segons Maite Gascón, la tècnica del Patronat que va assistir amb l’expedició cambrilenca a Munich, els assistents van quedar gratament sorpresos tant amb les creacions gastronòmiques com amb l’excel·lència de l’oli cambrilenc. També van tenir molt bona rebuda els vins i escumosos d’Helga Harbig, propietària de Biopaumerà, amb els que es van maridar les propostes gastronòmiques. Es tracta d’un celler ecològic de Rasquera que col·labora habitualment al Festival del Vi i la Gastronomia de Cambrils.
 
Aquesta és la tercera acció promocional que Cambrils ha fet enguany a través de Saborea España, després de Madrid Fusión al mes de gener i de Taste of Dublin al mes de juny. A més, la plataforma ha engegat projectes i iniciatives per millorar la competitivitat de les destinacions en relació al producte gastronòmic com poden ser la creació de mapes gastronòmics, tallers i formació als empresaris, productors del sector  per a  la creació d’experiències gastronòmiques, la campanya promocional “Com et cuides”, o senyalització Turística Integral, entre d’altres, totes elles subvencionades amb fons europeus.

Comenta aquest article