Cultura

Llibres

Cuina i solidaritat, en l'acte de presentació del llibre «Qué fácil es cocinar», de Josep Pallarols

La presentació del llibre, que va anar acompanyada del representant de la Fundació Bara de Reus, es va fer ahir al vespre al Centre Cultural

Per Lluís Rovira i Barenys

Felip Vidiella, Oliver Klein i Josep Pallarols, ahir, al Centre Cultural
Felip Vidiella, Oliver Klein i Josep Pallarols, ahir, al Centre Cultural | Lluís Rovira i Barenys

La sala d’actes del Centre Cultural va acollir, ahir al vespre, la presentació del llibre Qué fácil es cocinar, de Josep Pallarols.. L’acte el va obrir el regidor Oliver Klein, que, segons va explicar, ha compartit taula i amistat amb Pallarols. Klein, a més, va destacar la implicació de Pallarols en el teixit social cambrilenc. Fet aquest preàmbul, va ser el torn de Josep Pallarols que va fer una extensa dissertació sobre aspectes culinaris barrejats amb trets autobiogràfics. Pallarols va explicar com li va néixer la seva afició per la cuina i el menjar saludable i ho va adornar amb anècdotes personals. També va aprofitar l’ocasió per declarar-se un ferm defensor de la cuina casolana i dels productes de proximitat. I per il·lustrar gràficament la seva defensa de la cuina tradicional va anar traient de la bossa que duia un seguit de menjars precuinats, des d’uns fideus als que només cal abocar-hi l’aigua calenta a una llauna d’escudella catalana ja preparada, que es va convertir en un dels moments més distesos de l’acte.

Fundació Bara; l’acolliment de joves en risc d’exclusió social

La darrera intervenció de l’acte va anar a càrrec de Felip Vidiella, director de la Fundació Bara que va aprofitar per explicar l’activitat que porta a terme aquesta fundació reusenca amb 45 anys de funcionament. Tot el que es recapti amb la venda del llibre de Josep Pallarols, tal com ja va explicar revistacambrils.cat fa uns dies, anirà destinat a aquesta Fundació.

La Fundació Bara es dedica a l’acollida, educació i integració d’infants i joves en situació de vulnerabilitat i en risc d’’exclusió social. Funcionen a través d’un voluntariat i actuen en la franja horària que va des de la sortida de l’escola fins el vespre. Felip Vidiella va agrair la cessió dels beneficis de la venda del llibre i va explicar que la gent es pot fer soci de l’entitat, com una altra forma de col·laboració.

Comenta aquest article